2016. február 29., hétfő

Burger Mustra #83 - Nyugi, Budapest

A XIII. kerületben, a Róbert Károly krt. és Lehel utca kereszteződéséhez közel található Nyugi nevével már többször is összefutottam korábban és egy jó ideje rajta szerepelt már a letesztelendő helyek listáján. Előzetesen volt bennem némi félsz, mivel egy röpke pillantást vetve a facebook-os értékeléseikre, nagyon sok negatív véleménybe futottam bele, ráadásul a többségük megegyezett abban, hogy régen ugyan jó volt, de az utóbbi időben nagyot zuhant a színvonal. Ezzel talán némiképp összefüggésben a legfrissebb poszt már arról szólt, hogy kissé kipofozva a helyet, új vezetéssel nyílt újra a Nyugi, aminek a másnapján sikerült egy tesztelést megejtenem!


Az már csak hab volt a tortán, hogy számomra teljesen valószerűtlenül egy ezer éves zenész cimborám és baráti társasága is épp ott volt, mondván, ők rendszeresen járnak ide iszogatni! A betérést követően gyorsan szemügyre is vettem a kínálatot és hát bizony igencsak bajban voltam, mivel igen csábítónak bizonyult a teljes burger választék, ráadásul több eléggé spéci összeállítás is helyet kapott az étlapon. Végül leszűkítettem a kört a Chili-Cheddar és a Mediterrán hambikra, majd az utóbbi mellett döntöttem, ami a következő összetevőkből állt: 12.5dkg marhahúspogácsa, saláta, paradicsom, grillezett mozzarella, pesto és szárított paradicsom. Egyébként a burgerek többsége (és az általam választott is) 1390 forintba kerül, amiben már a köret (krumpli+sali) is benne van! Burger Card-ot felmutatva ajándék sör és üdítő közül lehet választani, természetesen én az előbbi mellett döntöttem, egy jó Fóti Pils enyhítette a várakozási időt.



Mert hogy itt bizony nagyon jó kis kézműves sörválaszték is van ám, a remekbe szabott burgerek mellett. A hely belső kialakítása egyébként erősen retro, van néhány igen kényelmes kanapé is, és hát a legnagyobb ledöbbenés, a működő kandalló! Plusz úgy láttam, hogy kivetítésre is be vannak rendezkedve, szóval focirajongóknak ez ismét egy nagy pluszpont lehet. Lehet, hogy csak a friss újranyitás miatt, de végül a rendelés leadását követően 20 perc múlva érkezett meg a nagy mű, ami egyébként szerintem még simán belefér, főleg, hogy nagy társaságban jobban repült az idő alapból, meg én úgy vagyok vele, hogy a jóra szívesen várok...


Ez pedig nagyon jónak nézett ki! A buci felső része jó alaposan megkenve pestoval, rajta egy nagyobb darab szárított paradicsom, míg a húson egészen dögösen olvadozott a sajt. Az összeborítást követően félbevágva szembesültem a ténnyel, miszerint a hús bizony tökéletesen mediumra lett sütve, kérdés nélkül. Ezt már szeretem! Egy igazi gasztro katarzis ez a burger, pont annyira harsány ízvilággal, hogy nekem azonnal a szívembe lopja magát az egész. A zsemle ugyan nem túl nagy, de nem is baj, kiválóan teszi a dolgát, tökéletes keretet biztosít. A hús állagra és ízre is hibátlan, a sajt sok és nagyon nyúlik, miközben a pesto keményen megdolgoztatja az ízlelőbimbókat.


A steak burgonya szintén kiváló, nem tudom, hogy csak ehhez az összeállításhoz került rá mediterrán fűszerezés, vagy mindegyik így készül, de ez abszolút jót tett az összképnek! Egyedüli negatívumként azt tudnám felhozni, hogy iszonyatosan úszott az olajban, bár mivel állagra és ízre is számomra tökéletes volt, így engem ez nem ejtett kétségbe különösebben. A másik nagy meglepetés pedig a káposztasaláta volt, ami végre nem csak arról szólt, hogy tele van nyomva majonézzel, hanem egy sokkal naturalistább megközelítéssel, aminek a lelkét a kapor adta meg. Na ezzel engem megint nagyon megvettek kilóra, haha. Nincs mit szépíteni, egy nagyon erős kis menü volt ez, ami ár-érték arányban szinte verhetetlen. A hely maga nagyon kellemes hangulatú, a kiszolgálás pedig végtelenül kedves és szimpatikus. Egészen biztos, hogy vissza fogok térni még! Aki pedig esetleg régebben járt már itt, de csalódott, mindenképp ajánlok egy újrázást, mert bár nekem nem volt viszonyítási alapom, de nagyon meg lettem győzve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése