2016. január 30., szombat

A W35 szezonális ajánlata: Manga Burger

Manapság már nem nehéz minőségi, finom és/vagy különleges hamburgereket találni idehaza, az már sokkal inkább egy komolyabb kérdés, hogy az iszonyatosan túltelített piacon hova is menjen az éhes emberfia. A tájékozódásban, döntésben sokat segíthetnek a különböző blogok vagy éppen a szájhagyomány, a különböző ajánlások például. Újabb és újabb burgerezők nyílnak, bezárnak, azt viszont már a nagy öregek is felismerték, hogy bizony váltani, színesíteni kell a fennmaradáshoz. Van, aki szélesíti a választékot és mondjuk a burgereken kívül egyre több mindennel áll a vendégek rendelkezésére, vagy éppen az egyik leginkább népszerű trend mostanában a különböző szezonális ajánlatok. A legutóbb épp a Bamba Marhában voltam egy januári igencsak remekbeszabott összeállítást tesztelni, most pedig egy igazi régi motoros, a W35 legújabb gyermeke, a mangalica húspogácsával támadó Manga Burger került górcső alá!


A W35-öt ma már aligha kell bárkinek is bemutatni, aki kicsit is járatos a street food világában, vagy mondjuk rendszeres Csabi Konyhája olvasó, hiszen többször értekeztem már én is a jelenleg 4 budapesti üzlettel működő brandről, valamint kétszer (#1, #2) is nekiindultam a pokoli erősevő versenyüknek és már most alig várom az idei megmérettetést. Korábban csupán egyszer volt szerencsém mangalica burgerhez a tavalyi Főzdefeszten, és abban már előzetesen biztos voltam, hogy a megváltást nem a hústól kell majd várnom, hanem sokkal inkább a kicsit kifacsart kísérő elemektől, illetve azok nagyon is jól működő egységétől remélhetem. A legutóbbi újítás, a Street Food éjszakáján debütált és általam is letesztelt, majd lelkesen ünnepelt Fish & Chips Burger az egyszerűségével nyert meg magának, kíváncsi voltam, hogy ezúttal mi lesz az irányadó elv...
Nézzük hát, hogy miből is áll a menü! Már ránézésre is rendkívül guszta az egész, ahogy azt már jól megszokhattuk, tálalásban és vizuálban továbbra is bivalyerős a W35! Elsőként a hickory füstös burgonyát kóstolom, ami egyébként igencsak meggyőző mennyiségben foglal helyet a tányér szélén. Szerencsére nem csak mennyiségre erős, bizony ez a krumpli nagyon ott van a szeren. Tökéletes kísérő! Kellemesen füstös, az én ízvilágomnak a lehető legtökéletesebben sós, kiváló állagú minden egyes darab!

A burgert először felemelve nagyon meglepett a súlya... Ebben aztán van anyag! A tönköly búzás magvas buci tökéletes keretet biztosít az összeállításnak. Nekem egy kicsit vékonyabbnak tűnt a többi zsemléhez képest, de az is lehet, hogy a könnyedsége illetve a belepakolt mennyiség zavart össze picit, mindenesetre engem teljesen meggyőzött. Nem hivalkodó, nem sok és nem is kevés. A lehető legtökéletesebb alapot biztosítja az igencsak bőséges tölteléknek. A 13 dekás húspogácsa a maga egyszerűségével teszi a dolgát, nem érezni ki különösebben az ízét, megkóstoltam egy csipetnyit magában is, de egyébként nincs is ezzel baj. (A húst egyébként a Kövér Tanya biztosítja.) A húsra került egy igen termetes gomolyasajtos kolbász kombó, amit szintén érdemes picit magában is megkóstolni. Szinte elolvad az ember szájában, fantasztikus. Az összeállítás lelkét viszont egyértelműen a szarvasgombás gyümölcsös paradicsomlekvár adja, ami egyébként ennél azért jóval több mindenből tevődik össze, de műhelytitkokat azért nem szeretnék lelőni. Lehet, hogy valakinek egyébként ez már egy kicsit sok lesz, mert nagyon ütős, de nekem nagyon tetszik, ahogy átveszi az irányítást és az uralma alá hajtja a húspogácsa és a gomolyasajt duóját, miközben nagyon jól működik együtt az egész.


A hús alatt paradicsom és római saláta kapott még helyet, ők a fentiek fényében már tényleg csak asszisztálnak, de hát kellenek ők is persze. Végezetül pedig ott van még egy nagyon jópofa töltött almapaprika is, ami kellően csíp és kellően extravagáns, és így együtt falatozva a tányér résztvevőit egyfajta elborult disznótoros feelinget kap az ember, miközben egyre durvábban kezd megtelni az éhes vándor gyomra. Ez bizony nem tréfadolog! Szépen enni lehetetlenség ezt a burgert, erre jobb ha felkészül mindenki, haha! A magyaros érzetet erősíti a csalamádé is, nekem annyira nem hiányzott, egy csipet záróakkord után nem is erőltettem az elfogyasztását. Ezt leszámítva ez viszont tényleg egy hibátlan, és ami talán még fontosabb, EGYEDI hamburger menü lett, ami jelen állás szerint még bizonytalan ideig lesz kapható. Ugyanis az a helyzet, hogy a jelek szerint nagyon szereti a közönség, az egyik legnépszerűbb fogás lett, szóval még egy darabig biztos elérhető lesz, tehát ha jót akarsz magadnak, ne tétovázz sokat és irány valamelyik W35 és tessék szépen ezt kipróbálni! Az árát is sikerült a lélektani határnak számító 2000 alatt tartani, 1990 forintért lehet erre az ízorgiára rástartolni, ami teljesen korrekt ár/érték tekintetében. Én pedig kíváncsian várom, hogy vajon mi lesz a következő újdonság?!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése