2016. január 18., hétfő

Sütőben sült tojásos-virslis sajtos tészta

Ugye a különböző sajtos tészta variánsokról már sokszor írtam korábban, illetve én magam is előszeretettel veszek elő időnként egy régi, már jól bevált receptet, vagy éppen ismételten valami újításba fogok bele. A mostani alkalommal különös fontosságú volt a gyorsaság, mivel nagyon időszűkében voltam...


Amíg feltettem a tésztának a vizet forrni, addig szépen előkészítettem az alapanyagokat. Én csavart csőtésztával dolgoztam (500g), de természetesen mindenkinek szíve joga mást használni. A leszűrést követően egy kicsit pirítottam rajta pár percig folyamatos kevergetés mellett, majd hozzá öntöttem 8 felvert tojást, amit előtte még megszórtam 1tk ételízesítővel és gazdagon borsoztam. 500g felkarikázott frankfurti baromfivirslit is utánaküldtem és pár percen keresztül kavargattam, míg el nem kezdett kicsit megszilárdulni a tojás. Egy tepsit kikentem egy kevés olajjal, majd beleöntöttem a tésztát. Gazdagon borsoztam és egy negyed szerecsendiót is reszeltem az egészre. Elegyengettem a tetején egy nagy pohárnyi tejfölt is (450g), végezetül pedig beborítottam 30dkg reszelt trappista sajttal. 



200 fokra előmelegített sütőbe toltam 20 percre, majd grill fokozatra kapcsolva túlóráztam még pár percet, hogy egy kicsit megpiruljon a teteje. Egy szokásos pihentetést követően pedig felvágtam és nekikezdtem a falatozásnak. Amilyen egyszerű, annyira nagyszerű lett a végeredmény. Finom, különleges, laktató tésztacsoda! Tökéletes választás a pörgős hétköznapokra. Bátrabbak pedig még megbolondíthatják néhány csepp Tabasco szósszal is, nálam nagyon bevált. (6 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése