2016. január 20., szerda

Burger Mustra #77 - Cech In, Budapest (Lónyay u.)

Egy jó barátomnak köszönhetem, hogy néhány évvel ezelőtt megismerkedtem a Bazilika közelében, a Lázár utcában található Chech In sörözővel. A hely elég kicsi, viszont roppant szimpatikus. Mi mindig csak úgy beestünk és üres asztal sose volt, így álldogálva szürcsölgettük a finomabbnál finomabb söröket, az pedig mindig is be volt tervezve, hogy majd egyszer rendes foglalással is visszatérek. Közben a 2014-es és a tavalyi Hamburger Day-en is előszeretettel választottam az ő standjukat két hambi között, 2016-ban pedig végre elérkezett az idő, és előzetes utánaolvasásnak köszönhetően szembesültem először is a ténnyel, hogy bizony van egy másik egységük is a Fővám tér közelében, illetve hogy ott hamburger is kapható! Értelemszerűen már foglaltam is az asztalt azonnal...


Elsőként igencsak meglepett, hogy ez a hely a másikhoz képest sokkal nagyobb, még emeleti része is van. A hangulat itt is szuper, ahogy a sörválaszték is, gyorsan ki is próbáltuk a Merlin névre hallgató fekete csapolt sört, ami kiváló választásnak bizonyult, nem is kísérletezgettünk az est további részében. Előzetesen nem tudtam mire számítsak hambi fronton, mivel nem túl bőbeszédű a leírás: Hamburger, ahogy mi szeretjük. A hely maga, illetve az 1990 forintos ár előrevetítette, hogy bizonyára egy korrekt művel lesz dolgunk, viszont ahogy sorra kerültek felszolgálásra a burgerek, egyre jobban kezdtem izgulni, természetesen jó értelemben, mert amit láttam, az valami egészen fantasztikusan nézett ki.




Az éhség beálltával le is adtuk a rendelést, a várakozást enyhítendő pedig lecsaptunk egy jó Tatrateát is, ami ugyan manapság már nem olyan kuriózum itthon se, de én mindig megörülök neki, ha valahol kapható. A burger egy jó nagy tányéron foglal helyet, egy rendkívül ízléses kompozíció keretein belül, plusz meglepetésként érintett, hogy bizony köret is jár mellé. Elsőként a krumplit kóstoltam meg, ami egész konkrétan párját ritkítja. A lehető legtökéletesebb steak burgonya, ami már önmagában is megállja a helyét, de itt egy olyan házi (!) fokhagymás majonéz is jár mellé, amit megkóstolva egész konkrétan azt hittem elájulok, annyira pazar.


Ilyen erős kezdés után szinte remegő térdekkel haraptam bele a burgerbe, amitől azonnal a gasztromennyországban kötöttem ki. Nincs túlbonyolítva az összeállítás, de olyan összhangban vannak az összetevők és annyira magas minőségen teljesít minden, hogy még a könnyem is kicsordult majdnem. A saját (!) buci hibátlan keretet biztosít, könnyed állagú de mégis masszív annyira, hogy egy kicsit se essen szét. Mint később azt is megtudtam, némi IPA sör is van a tésztájában. Bravó! A hús 20 dekás (!!!) és fantasztikusan szaftos, tökéletesen mediumra sütve. Picit furcsállottam, hogy nincs a hambiban sajt, de igazából hiányérzetem még ettől se támadt, hiszen a húsra pakolt jókora bacon szeleteken és paradicsomon kívül olyan balzsamecetes, mézes hagymalekvár került, ami olyan szinten letaglóz, hogy konkrétan egymást kellett nyugtatgatnunk drága barátommal, annyira kikészültünk tőle, haha.



Iszonyatosan kiadós, rendkívül szemrevaló és ami még mindezeknél is fontosabb, egyedi és annyira finom, hogy még most is beleborzongok ha visszagondolok rá. Nincs mit szépíteni, ez az egyik LEGJOBB hamburger, amivel valaha találkoztam. Nem is értem, hogy eddig miért nem hallottam, hogy ünnepelve harsognák, "a Cech Inben olyan burger van hogy beleőrülsz", arról nem is beszélve, hogy ennek a burgernek minden valamire való toplistán az élbolyban kéne lennie. Hát nálam ott lesz, ezt már most borítékolom! Az utolsó falatok lenyelését követően tényleg gyermeki lelkesedéssel kezdtem el faggatni az egyébként nagyon jó fej és segítőkész személyzetet, akiknek nem győztem gratulálni ehhez a mesterműhöz. Én óriási fanatikus lettem, köszönöm ezt a mindent elsöprő élményt,  már alig várom, hogy újra visszatérhessek hozzájuk, mert ezt nem elég csak egyszer kóstolni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése