2016. január 23., szombat

Gyömbéres, darált húsos rakott tészta

Jelen recepttel is a tészta ill. rakott ételek irányában táplált rajongásomnak hódolok újfent. Igazából ezt egy kissé újraértelmezett bolognai tésztának is nevezhetjük, de egy biztos, mindenképp érdemes kipróbálni!


Két normál méretű apróra vágott vöröshagyma (36dkg) üvegesre párolásával kezdődött a művelet, mint az esetek többségében. Előtte egy evőkanálnyi kolbászzsírt olvasztottam fel, majd 1tk ételízesítővel és frissen őrölt tarkaborssal fűszereztem a hagymát. Valahol a 9. perc környékén hozzáreszeltem 2 duci gerezd fokhagymát is és meghintettem 1tk őrölt, házi chilipaprikával és még 1-2 percig kevergettem, majd hozzádobtam fél kg darált sertéslapockát, amit aztán fehéredésig (5perc) pirítottam. Ezt követően felöntöttem egy 140g-os sűrített paradicsom konzervvel, amit alapos összekavarás után a következőkkel fűszereztem: 1-1tk morzsolt bazsalikom és oregánó, őrölt gyömbér, valamint még őröltem frissen némi római köményt is mindezek tetejébe. Mindezt 10 percig rotyogtattam sűrű kevergetés mellett, közben pedig kifőztem egy csomag (500g) penne tésztát is. Nem főztem teljesen puhára, én amúgyis így szeretem, meg hát ez az egész még a sütőbe is be fog menni, szóval lesz ideje megpuhulni...


A darált húsos alapomat a végén még újra fűszereztem 1-1tk ételízesítővel és őrölt gyömbérrel, majd jó alaposan összekavartam a tésztával. Lereszeltem 30dkg füstölt edami sajtot, amiből egy maréknyit még a tésztás alaphoz dobtam és jól összekevertem, majd egy vékonyan kiolajozott tepsibe öntöttem az egészet és beborítottam a maradék sajttal. 200 fokra előmelegített sütőbe toltam 20 percre, ami idő alatt szépen megpirult a teteje. Némi pihentetés után pedig szépen felvágtam és készen is voltam! Tényleg van az egésznek egyfajta bolognai feelingje, ugyanakkor a gyömbér ad egy baromi kellemes ütős felhangot az egésznek, a füstölt sajtról pedig nem is beszélve! (6 adag)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése