2016. január 26., kedd

Burger Mustra #78 - Droszt Büfé, Budapest

Ezúttal ismét a BurgerCard oldaláról csemegéztem és egy a Rákóczi tér közelében lévő helyet kerestem. E kritériumnak nem igazán felelhetne meg jobban a Droszt Büfé, ami konkrétan a Rákóczi téri piac mellett található a Dér Miksa utcában. Az épp kitörő nagy hóvihar közepette vetettem be magam az egységükbe.


Előzetesen lecsekkoltam a kínálatot és picit bajban voltam, hogy mire is kéne rárepülnöm, de azt már előzetesen tudtam, hogy valami komolyabb összeállításra mennék rá az 1000 Ft feletti sávban. Belépve amivel elsőként szembesültem az az egészen elképesztő füstfelhő, amit konkrétan vágni lehetett. Ezzel azért hosszútávon ajánlatos lenne valamit kezdeni, mert persze gondolom nyáron nyitott ajtónál nem annyira vészes a helyzet, de jelen állapotban ezt elég durvának nevezném.


A kommunikáció kissé vakvágányra siklott rögtön az elején, hiszen elég jól láthatóan én is kicsit balféknek éreztem magam miközben néztem ugyan a kínálatot, de a legtöbb esetben nem igazán derült ki hogy mit is jelent az adott elnevezés, végigkérdezni meg azért csak nem akartam mindet. Nem lenne rossz ötlet szerintem valami részletezőbb étlapot is tartani a pulton a hasonló bénázások elkerülése végett... A prémium burgerre emlékeztem, mint egyik kiszemelt, úgyhogy nem bénáztam tovább, be is kértem. Volt valami halvány emlékem, mintha itt a 10%-os kedvezmény mellé még egy kis adag ajándék krumpli is járna, de a rendelés kimondását követően már be is indult a művelet a pult mögött és valahogy én is elbátortalanodtam, és ugyan próbáltam volna valami szemkontaktust keresni a későbbiekben, de a munka olyan elemi erővel pörgött, hogy erre nem volt esélyem...

Rossz szokás szerint itt is minden utolsó cseppet kivasalnak szegény húsból és a teljesen átlagos ipari szezámos zsemle sem kecsegtetett sok jóval. A burger elkészültekor már félszegen szorongattam a BurgerCardot, ami csak tovább növelte a helyzet esetlenségét, mondván hamarabb kellett volna szólnom. Hát OK, egyezzünk ki abban, hogy egyikünk se volt a toppon, haha, de amúgy egy kis A4-es lap hirdethetné a dolgot (mint ahogy ez kiválóan működik a szomszédos Retró Büfében) és akkor minden egyértelmű lenne mindenkinek. Na mindegy, rögvest neki is álltak a sült krumplinak, ami egyébként nagyon szimpatikus módon teljesen frissen készül, frissen papírvékonyra reszelve a krumplit, igazi chips-szerűvé sütve azt. Amíg sült a krumpli, addig nekiestem a burgernek, mert nem akartam, hogy kihűljön, illetve éhes is voltam. Hát igen. A zsemle sajnos nagyon gyenge, a hús pedig iszonyatosan rágós volt, de tényleg nagyon. Ezek után felesleges is lenne zöldségekről beszélni, de a teljesség kedvéért jégsaláta, paradicsom, uborka és jalapeno is landolt a szendvicsben, valamint jó pár szelet bacon. A felkínált ketchup-majo-mustár trióból én csak majonézt kértem. A burger sajna így ebben a formában elég felejtős volt, viszont desszertként a sültkrumpli végül visszarántotta az élményt a mélyből. Mondjuk az 1130 Ft-os végösszeg még így se lenne rossz, mert éhes mondjuk egy cseppet sem maradtam, de ezt a burgert én így nem erőltetném. Távozás közben eszembe ötlött, hogy adok még egy esélyt a dolognak, és mihamarabb visszatérek, hogy kipróbáljam, mit tud egy klasszikus húspogácsával megtámogatott összeállítás, mert hát csak az az igazi hamburger, amiben húspogi van!


Végül a tervezettnél kicsit később, de stílusosan ismét szakadó hóesésben sikerült is megejteni a visszatérést. Óriási füst ugyan most nem fogadott, de még így sem sikerült megúszni anélkül, hogy ne atom zsírszagúan távozzak a helyről. Mondhatni már baromi tapasztaltan érkeztem és jó előre kinéztem a Móni kedvence burgert és a BurgerCardot is előre lobogtattam. Viszont 1000 Ft alatt volt a burgerem (az árlistát már múltkor se értettem, mert a honlapon mindennek magasabb az ára), így végül még egy fél literes üdítőt is választottam, az engedménnyel együtt viszont még így is csupán 1090 forintot kellett fizetnem távozáskor, ami azért elég baráti. A burger maga egyébként igencsak jól meg van pakolva, a 15 dekás húson kívül bacon, tükörtojás, cheddar sajt, paradicsom, saláta, pirított hagyma és BBQ szósz is kerül bele.



A zsemle sajnos továbbra is eléggé gyenge pont, illetve többek között az igencsak hosszúra húzódó vasalásnak is köszönhetően a hús teljesen át lett sütve és amúgy különösebben nem éreztem ki az ízét az összeállításból. A tojás viszont dicséretes, hogy folyósra lett hagyva és egyébként úgy egészében igencsak ütős és iszonyatosan laktató volt ez a szendvics. A még mindig fantasztikus krumplival együtt pedig egész konkrétan színültig tele lettem. A mennyiség tehát nagyon rendben van, már csak a minőségen kéne dolgozni. Ha esetleg a kiemelt hibák valamelyikén sikerül javítani az elkövetkezendőkben, az mindenképp nagyot növelne a hely ajánlhatóságán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése