2013. március 21., csütörtök

Kolbászos lapcsánka

Lapcsánka, tócsni, cicege... Megannyi néven ismerős lehet ez a rendkívül finom eledel, amivel nekem elég régre nyúlik vissza a kapcsolatom. Emlékszem amikor egyszer a 90-es évek elején a békéscsabai karácsonyi vásárban belebotlottam egy utcai árusba, aki ínycsiklandozó finomságot sütögetett, a bódéján virító felirat (lapcsánka) ugyan nem mondott túl sokat, de az illat és a látvány önmagáért beszélt. Közelebb lépve egy leírás ismertette az összetevőket, amiből könnyen le lehetett szűrni, hogy a legfőbb alapanyag a burgonya. A mennyei élmény azóta is kísért, és nagyon sokáig sehol sem találkoztam vele, viszont valamelyik nap úgy döntöttem, én magam készítem el ezt a remeket!


Az egész művelet azzal kezdődött, hogy lereszeltem kb. 1 kiló krumplit, amit aztán jó bátran fűszereztem borssal, vegetával és jó sok fokhagymagranulátummal (legközelebb vöröshagymát is fogok bele reszelni), majd ráütöttem 2 tojást és 8 evőkanál liszttel jó alaposan összekevertem az alapanyagokat. Körülbelül 10 dkg kolbászt feldaraboltam apróra és azt is hozzákevertem és még egy kis reszelt sajtot (kb. 10 dkg) is adtam hozzá. Ezután már nem maradt más hátra, mint kisütni a lapcsánkát, amit én kettesével csináltam, a serpenyőbe helyezést követően gyorsan igyekeztem minél laposabbra szétegyengetni a "tésztát", hogy biztosan egyenletesen átsüljön. Kb. 5-6 percig sütöttem mindkét oldalát, amíg szép aranybarna nem lett. Közben egy nagy doboz tejfölt kikevertem némi kapor és jó sok fokhagymagranulátum hozzáadásával, ezt pedig a kész lapcsánkára öntve el is készült a mennyei eledel! :P



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése