2013. március 16., szombat

Hagymás máj szívvel, almával

Nagyon szeretem a májat, legyen szó sima pirított májról, vagy akár baconba göngyölt májról, de például a bugaci (májas) pizza is a nagy kedvenceim közé tartozik. Viszont furcsamód eddig még sosem készítettem el saját magam. Ráadásul a hentesnél ahol beszereztem az alapanyagot, szívvel együtt adták a csirkemájat, így ez is okozott némi fejtörést a felkészülés közepette, mivel a legtöbb helyen mindenki azt írta, hogy nem is szokta megcsinálni, inkább odaadja a macskának, vagy kidobja, haha. Én mindenképp meg akartam csinálni, hiszen például levesekben is szeretem, így bíztam az ösztöneimben, hogy minden rendben lesz. :)


Első körben két nagy fej hagymát dinszteltem meg, és a már jól ismert módon gazdagon fűszereztem vegetával, fokhagyma granulátummal, édes/erős pirospaprikával és még a megszokottnál is több borssal, hiszen a máj úgy az igazi (lásd hurka), extraként pedig még majorannát is adtam hozzá. Amikor elkészültem, kiszedtem a hagymás alapomat egy tálkába. Ezután két nagy alma pirosasbarnára pirítása következett. Az almákat viszonylag vékony kis szeletekre vágtam és vajon pirítottam meg. Nem mondom, egy kicsit pepecs meló volt, de a végére már egész belejöttem. Ezután végre jöhetett a valamivel több, mint egy kiló máj! Előtte ugye szépen megtisztítottam minden egyes darabot, kettévágtam őket, illetve természetesen levágtam a szíveket is, amiket elsőként dobtam a lábasba és körülbelül 5 percig egy kis olajon pirítottam, miközben gazdagon borsoztam és fokhagymáztam. Majd végre jöhetett a máj, amit szintén 5-10 percig pirítottam fehéredésig miközben gazdagon borsoztam. Ezután felöntöttem egy deci sangriával, de lehetett volna bort is használni, csak mivel pont volt otthon sangria, így én inkább azt használtam, a maradékot pedig főzés közben szépen megittam. :) A felöntés után pedig lefedve pároltam, időnként megkeverve. Körülbelül negyed órán keresztül pároltam, illetve még egy nagyobb adag borsozást, fokhagymázást is kapott a máj, valamint jó gazdagon megszórtam még majorannával is a vége felé. Amikor már úgy éreztem, hogy kész a máj, azért biztos ami biztos alapon kivettem egy nagyobb darabot és félbevágtam. Ekkor hozzáborítottam a hagymát és az almát is és jól összeforgattam őket. Közben a krumplim is megfőtt, elkészült az igencsak laktató finom ebéd! A gazdag borsozás és a majoranna mellett az almának köszönhetően is igazán pikáns ízvilág alakult ki, igazság szerint még több alma is mehetett volna bele, és a szív is szépen megfőtt nem maradt se kemény és nem lett gumis se. Első próbálkozáshoz képest igencsak remekeltem! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése