2015. április 29., szerda

Rakott mákos tészta almával

A mákos tészta régi nagy kedvencem, még ha nem is emlékszem mikor ettem utoljára. Ugye nem igényel különösebben nagy tudást az elkészítése, így én rögtön úgy gondoltam, hogy egy picit továbbgondolom a dolgokat, amihez inspirációt egy régi cikk nyújtott, ami élénken élt bennem már elég régóta...



Szépen előkészítettem mindent, míg vártam, hogy a víz felforrjon, amibe aztán 500g szélesmetélt tésztát dobtam. A tésztafőzés közben megpucoltam és apró darabokra vágtam 3 almát (50dkg). Egy kisebb lábasba belenyomtam egy egész citrom levét, a feldarabolt almát, adtam még hozzá 1tk őrölt fahéjat és 1ek mézet, majd jól összekevertem és felforraltam. A boltban belefutottam egy 80/20 arányban bekevert cukros darált mákba (20dkg), így én ezt használtam, de persze lehet saját ízlés szerint is keverni a mákot a cukorral. Jó alaposan összeforgattam a kifőtt és leszűrt tésztával, majd a felét egy jó alaposan kivajazott és zsemlemorzsával megszórt tepsibe szedtem. Ezen arányosan elosztottam az alma felét, majd jöhetett a maradék tészta. Egy nagy doboz tejfölt (330g, 20%) kikevertem egy tojással és 1ek cukorral majd szép egyenletesen eloszlattam a tésztarakás tetején. Még a maradék almát is elosztottam és a megmaradt citromos levet is végigcsurgattam rajta. 225 fokos előmelegített sütőben kb. fél óráig sütöttem.


Az alma a tetején egy kicsit nekem túlpirult, úgyhogy érdemes figyelgetni időnként, hogy mi a helyzet, de akár az is egy verzió, hogy az összes almát belülre halmozni inkább... Az óriási katarzis ugyan elmaradt, de ettől függetlenül egy korrekt kis csemege született, ami elé azért egy komolyabb leves dukál, vagy esetleg kis különleges desszertként is lehet fogyasztani. Én 3 különböző lekvárral (barack, szilva, eper) is kipróbáltam, nekem az eperlekvárral megbolondított verzió jött be a legjobban. (6 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése