2015. április 6., hétfő

Amerikai palacsinta

A Gasztro Akrobata oldalán futottam bele ebbe a pofonegyszerű receptbe, aminél egyszerűbb talán tényleg nem is létezik, és mivel a palacsintát amúgy is szeretem, a fagyóban még tavalyról megmaradt jégkrémnek meg már régóta kerestem a felhasználási területét, úgy gondoltam, itt az idő cselekedni!

Egy erre alkalmas edényben összeöntöttem 1-1 bögre (3dl) lisztet és tejet, egy csomag sütőport és egy tojást. A tejet lassan adagoltam, így egész ügyesen csomómentesre kavartam. Azért biztos ami biztos, kicsit rámentem botmixerrel is. :)




Némi vajat felolvasztottam a nagy serpenyőmben, aztán ha már kellő forróságú volt, a cikkben leírtaknak megfelelően igyekeztem pöttyöket alkotni, ami persze marhára nem sikerült, mivel értelemszerűen eléggé szétfolyt az egész, így szép kerek palacsinta helyett elég amorf, ám annál tekintélyesebb méretű palacsinták születtek. Miután elkezdtek kis buborékok képződni, még egy picit hagytam, majd utána fordítottam csak meg. A másik oldalát is szép barnára megsütöttem és kész is voltam. Megpakoltam rákóczi túrós típusú jégkrémmel, majd vidáman falatoztam. Nagyon jó kis cucc lett. Persze nyilván kissé ízlésesebb lett volna, ha olyan szép kerek, vastag palacsinták születnek, de én az ilyesmin nagyon sose szoktam fennakadni. Az íze jó volt, az a lényeg. A maradék palacsintatésztával nem bénáztam már, egészben öntöttem a serpenyőbe, majd négyfelé szeltem, úgy fordítottam már meg a cikkelyeket külön-külön. Rendkívül gyors és egyszerű finomság ez! (2 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése