2015. március 27., péntek

Medvehagyma-krémleves

Itt a medvehagyma szezonja, én eddig rendre lemaradtam róla, így most céltudatosan figyeltem, kerestem, aztán ahogy belebotlottam, a vásárlást követően már egyből tudtam, hogy ebből bizony krémleves fog készülni, főleg hogy pár nappal korábban belefutottam egy szimpatikus kis receptbe egy újságban.




Azt már itt a legelején leszögezhetem, hogy az eddigi krémleveseim közül ez volt a lehető legegyszerűbb, illetve ez készült el a leghamarabb. A start előtt vékonyan felszeltem egy nagy szál póréhagymát és igyekeztem minél kisebbre felvágni az egy csokornyi medvehagymámat. 1tk margarint felolvasztottam, majd a lábasba borítottam a póréhagymát előbb, kicsit meglocsoltam olajjal, borsoztam és 2tk ételízesítővel is megszórtam. Jó alaposan összekevertem, majd ilyen 2 perc után, amikor már összeesett egy kicsit az egész, jöhetett a medvehagyma is. Újabb két percnyi kevergetés következett, majd egy közepes méretű felkockázott krumpli került a lábasba, felöntöttem kb. 7dl vízzel, a forrást követően pedig beledobtam egy marhahúsleves kockát is és újra borsoztam a levest. Fedő alatt addig rotyogtattam az egészet, hogy a krumpli puhára főjön. Ekkor félrehúztam a lábast, kicsit hagytam hűlni, majd jó alaposan végigturmixoltam botmixerrel. Az eredmény egy kicsit spenótra emlékeztetett egyébként engem első ránézésre. Reszeltem bele egy fél szerecsendiót, felöntöttem 2dl tejszínnel (20%) és rottyantottam rajta egyet. Ennyi! Biztos ami biztos, én még reszeltem a tányéromba kiszedett levesre egy kis füstölt sajtot is. Finom kis leveske lett, de engem valahogy még mindig nem tudott elkapni a nagy medvehagyma láz... Igazából egy kissé semlegeshez közelebb álló ízvilágú leves született, amit azért persze a bors és a szerecsendió, no meg a füstölt sajt dobott fel igazán. Na de lehet kipróbálok még valamit medvehagymából, hátha jobban ráérzek majd... (4 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése