2015. március 3., kedd

Burger Mustra #35 - Szimpla, Budapest

Néhány hónappal ezelőtt teljesen ledöbbenve olvastam egy igencsak lelkendező cikket a Kazinczy utcai bulinegyed mekkájának számító Szimpla megújult étlapjáról és az azon található gourmet burgerválasztékról, így aztán fel is került a mielőbb letesztelendő lista igen előkelő helyére. Mivel semmi infót nem találtam azzal kapcsolatban, hogy vajon hány órától lehet a burgereket kipróbálni, így előbb egy sikertelen kora délutáni próbálkozásnak köszönhetően tudtam meg, hogy délután 5-től lehet csak burgerezni. A Szimplát az Instanthoz hasonlóan aligha kell bemutatni bárkinek is, aki valaha is megfordult a fővárosi éjszakában, én eddig korábban csak elvétve, néhány alkalommal jártam ott pár ital erejéig.


Péntek este lévén elég komoly állapotok fogadtak, lényegében totális heringeffektus, mindenfelé különböző nyelven, artikulálatlanul ordibáló csoportok és üvöltő disco zene. Elég konkrét elképzeléssel álltam a pulthoz, miszerint a szarvasburgert fogom megkóstolni. A kiszolgáló hölgy nagyon kedvesen felhívta a figyelmemet, hogy az alap burgerhez képest ez kisebb zsemlében fog érkezni, ne lepődjek meg. Nem lehetett eltántorítani, maradtam az eredeti tervnél és még kértem hozzá a krumpli / saláta kombót is. Egyébként bárány és lazac is szerepel a speckó burgerek között 1350 forintos egységáron, a körettel együtt ez 1700-ra módosult. Közben folyamatosan készültek a standard burgerek is (ezekre 1000 forintért lehet lecsapni, illetve ugyanennyiért lehet vegaburgert is kérni), amik igencsak meggyőző látványt nyújtottak. Az előrejelzett negyed óra helyett 10 perc alatt kézhez is kaptuk a burgereket, ami igencsak dicséretes ebben az óriási hajszában, amit tapasztaltunk a pult előtt állva. Szerencsére közben felszabadult egy asztal is, ami előzetesen nem tűnt túl reális reménynek, így legalább valamelyest kényelmesen tudtunk nekikezdeni a falatozásnak. A pultra kihelyezett ketchupos flakonból nyomtam a tányéromra egy keveset, mivel szegény krumpli ugyan jól nézett ki, de elég íztelen volt.

Az első harapással elmaradt a várt hatalmas katarzis, a zsemle tűnt sajnos a leggyengébb pontnak az összeállításban, pedig elvileg saját pékségből érkezik, viszont szerencsére a zsemle két fele közé halmozott finomságok összessége egészen jónak volt mondható. Egyébként az ételek kiírása eléggé kaotikusnak és hiányosnak tűnt, ezen talán lehetne javítani, bár erős a gyanúm, hogy az ide járó vendégek többsége nem feltétlenül igényli a részletes menülapot... Így én is csak a korábban már említett cikkre hagyatkozhatok (a honlap étlapja meg se említi az extra burgereket), de arra valószínűleg magam is rájöttem volna, hogy az a pici tojás például fürjtojás. Az egyébként egészen szimpatikus húspogácsán helyet foglaló bőséges és igazán speckó gombás szósz nagy erőssége az összeállításnak, egy igazán erőteljes, pikáns ízvilágot teremtve. A zsemle alsó felére halmozott zöldségek és az extraként kapott káposztasaláta is jól teljesített. Az étlap leírása szerint minden alapanyagot őstermelőktől szereznek be, ez is igen dicséretes dolog, főleg ilyen áron kínálva az ételeket. Cimborám sima marhaburgere is jó volt az elmondása szerint, ott a szárazsággal volt gond csupán, hiszen se szósz se sajt nem volt benne. Felejthetetlen élménnyel ugyan nem gazdagodtunk, de a választék és az ár/érték arány igazán becsülendő figyelembe véve a helyszínt. Szóval én csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy kóstoljon meg valamit az étlapról, ha a Szimplában jár!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése