2015. március 5., csütörtök

Kapros-tejfölös tepsis csirke

A tepsis ételek nem véletlenül örvendenek nagy népszerűségnek, hiszen az esetek többségében minimális ráfordított idővel és játszi könnyedséggel lehet eszméletlenül finom dolgokat összehozni. Persze az idő rövidsége itt inkább az előkészületekre igaz, hiszen a munka nagy részét a sütő végzi el helyettünk.


Viszonylag nagyobb darabokra vágtam (előbb hosszában félbe, majd 3-4 nyeséssel kockákra) 60dkg krumplit, amit persze előtte meg is hámoztam, valamint 1kg csirkemellet is nagyobb darabokra vágtam. A tepsibe helyezést követően rászórtam egy nagy fej apróra vágott vöröshagymát, 3 nagyobb gerezd zúzott fokhagymát, valamint jó bőségesen megszórtam morzsolt (szárított) kaporral, 1tk bazsalikommal, sóztam és frissen őrölt tarkaborssal gazdagon fűszereztem. Meglocsoltam olívaolajjal, majd jól összeforgattam az egészet. Alufóliával lefedve, előmelegített sütőben 200 fokon egy órán át sütöttem.



Nem kellett túl sokat várni, hogy valami egészen eszméletlen illatok kerítsék hatalmába a konyhát, a fóliát lefedve pedig elég biztató látvány tárult elém. Ekkor hozzáöntöttem 500g tejfölt, óvatosan összeforgattam az egészet, újra megsóztam és egy picit ismét megszórtam kaporral is, majd fólia nélkül még 20 percig sütöttem. Valami egészen elképesztő lett a végeredmény! A krumpli a lehető legidálisabb puhaságúra főtt és a csirke is tökéletesen omlós, szaftos lett. A tejfölös-kapros-hagymás szutymák pedig jól átjárta az egészet. Igazán finom és kissé naturálisabb, könnyedebb fogás született, ami mégis igen intenzív ízvilágú. (4 adag)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése