2015. november 23., hétfő

Tepsis pásztortarhonya

A kiindulási alap megint csak egy szál jófajta hazai szárazkolbász volt, mint már oly sokszor korábban. Régen csináltam már valami szuper tarhonyás kaját, pedig nagyon szeretem, csak hogy egyet mondjak, nagy kedvencem például a tarhonyás lecsó. Pásztortarhonyát még sose csináltam, enni is csak egyszer volt szerencsém, igaz akkor drága jó barátom igencsak megfeledkezett a főzési procedúráról és az egész teljesen odaégett, de még úgy is egész jó volt, haha. Szóval itt volt az ideje, hogy elkészítsem a saját kis verziómat, a végeredmény pedig minden várakozásomat felülmúlta, így egy nagyon nagy új kedvencet avathattam.


Héjában megfőztem 70dkg krumplit, amit előtte hosszában majd széltében is félbevágtam, mivel elég nagy darabok voltak. Nem kell agyonfőzni, hiszen utána még sütőbe is be fog kerülni! A hámozást követően felszeleteltem a burgonyanegyedeket, valamint 18dkg kolbászt is és két fej (33dkg) vöröshagymát is előbb félbevágtam, majd felkarikáztam. 40dkg dörzstarhonyát előbb egy kis olajon megpirítottam, majd szórtam rá egy tk. édes őrölt pirospaprikát és felöntöttem bő egy liter vízzel és még egy tk. ételízesítővel is meghintettem. Miután elkészült a tarhonya, jöhetett a rétegzés! Egy kivajazott tepsiben elegyengettem a tarhonya felét, majd jöhettek a krumpliszeletek, amiket megsóztam és frissen őröltem rá jó sok tarkaborsot is. Erre jöhetett a hagyma, a kolbász, végül a maradék tarhonya. (Igazság szerint még egy kis tarhonya elfért volna a tetején, szóval 40dkg helyett lehet nyugodtan fél kilóval dolgozni.) Ezt az egészet pedig beborítottam 20dkg szeletelt baconnel majd max hőfokon (250 fok) addig sütöttem, amíg a bacon szépen megpirult (kb. 30 perc).




Mit is mondhatnék... Ez valami egészen elképesztő módon fantasztikus, dögös, tökös, őrülten finom ízorgia lett. Kellemesen csípős, pikáns az egész a kolbásztól, a borsos krumpli nagyon jól működik, miközben a bacon iszonyatosan feldobja az egészet. Egyszerűen telitalálat az ízek találkozása. Nem mellesleg pedig rendkívül laktató az egész. (5 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése