2015. november 9., hétfő

Céklás-baconös spagetti

A céklaőrület folytatódik! Ahogy azt a legutóbbi sült céklás receptnél említettem, továbbra sem nyugszom, ha cékláról van szó, és azt hiszem jelen esetben egy igencsak extrém és szokatlan étel képében sikerült csúcsra járatnom a témát. Egy biztos, a látvány nem éppen hétköznapi!


Kezdésként szép pirosra pirítottam 25dkg kockázott bacont (10 perc), amit aztán félretettem. Majd egy másik lábasban felolvasztottam némi olajon 5g vajat, hozzáborítottam egy nagy pohár tejfölt (450g), gazdagon borsoztam frissen őrölt tarkaborssal, sóztam és belereszeltem 3 gerezd fokhagymát, jól összekavartam, rottyantottam rajta egyet és hozzáadtam 20dkg reszelt trappista sajtot. A sajt felolvadását követően egy rottyanás után belekevertem a bacont is, majd félre is húztam a lábast. Közben lobogó vízbe dobtam viszonylag kisebb kis hasábokra vágott 1kg hámozott céklát. A víz újraforrását követően (kb. 10 perc) mehetett bele a spagetti tészta, amit én előtte félbe szoktam törni, hogy ne legyen kezelhetetlenül hosszú. A víz ekkor már gyönyörű szépen vöröslött és izgatottan vártam a végeredményt. A tésztát a szokott ideig főztem, közben gazdagon sóztam. Leszűrtem a vizet és mivel én már nagyon éhes voltam, nem pihentettem egy percig sem a már ekkor is izgalmasan kinéző, de még inkább csak narancsos beütésű tésztát összekevertem a baconös-tejfölös-sajtos szósszal.






Igencsak különleges látványú, de ízre sem utolsó fincsi kis tésztaétel született. Mire befejeztem az étkezést nagy örömmel vettem tudomásul, hogy időközben nagyon durván kipirosodott a maradék tészta, haha! Na ez aztán extrémitás a javából! :) (5 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése