2015. augusztus 19., szerda

Töltött cukkini

A múltkori rakott cukkini sikerén felbuzdulva ezúttal egy töltött verzióját készítettem el ennek a remek zöldségnek, a siker pedig most sem maradt el, egy igazi ízbomba született!


Négy cukkinivel dolgoztam, érdemes minél nagyobb egyedeket választani. Kettévágtam, majd negyed órán keresztül sütöttem maximális hőfokon a sütőben. Miután kihűltek, a magos részt kikapartam. Közben megfőztem két zacskó (25dkg) rizst és elkezdtem csinálni a tölteléket is. A szokásos módon megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát (375g), frissen őrölt borssal és ételízesítővel fűszereztem, majd 4 gerezed fokhagymát is belereszeltem és gazdagon meghintettem provence-i fűszerkeverékkel. A hagymás alapom elkészülte után jöhetett a darált sertéshús (57dkg), újrafűszereztem, majd hozzáöntöttem 2x140g sűrített paradicsomot és kb. 10 percig rotyogtattam, kevergettem. Végül a rizzsel és reszelt sajttal (20dkg) is jól összekavartam és már töltöttem is a cukkiniket.


Nekem elég sok töltelék kimaradt, szóval akár lehet több cukkinivel is készülni, de én például magában, egytálaételként ettem meg az egyik nap. Annyira jó lett ez a töltelék, hogy külön élmény volt magában kanalazni, haha. A cukkiniket végül 20 perc alatt készre sütöttem 200 fokon. Tejföllel meglocsolva vált teljessé az élmény, az ízvilág pedig egy igazi mennyei katarzis. Csak ajánlani tudom mindenkinek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése