2015. augusztus 28., péntek

Magyarország Tortája 2015

Már négy éve, hogy aktívan figyelemmel követem és letesztelem minden augusztus 20-án az ország tortáját és a köré rittyentett eseményt a fővárosi Bem rakparton. Már-már hagyománnyá vált, hogy mindezt egy nappal korábban, már 19-én letudom, kikerülve az eszméletlen tömeget, idén viszont nem volt bemelegítő nap, 20-án pedig Siófokon voltam, és már pont kezdtem lemondani az idei tortázásról, amikor a Petőfi sétányon egy szimpi cukrászda előtt hirdette magát a plakát, hogy itt bizony kapható az idei remekmű, nevezetesen a pannonhalmi sárgabarack pálinkás karamelltorta!

Én eddig azt hittem, hogy ilyenkor még csak Pesten kapható a torta, aminek a receptjét aztán később küldik szét, hogy máshol is könnyen elérhető legyen a helyi cukrászdák kínálatában. Ez esetben kapóra is jött, hogy bizony ez nem így van, és idén se maradt el a tortázás. Arról nem is beszélve, hogy mindezt még 50 forinttal olcsóbban is tehettem meg, hiszen itt mindössze 550 forintot kértek Magyarország Tortájáért. Mondjuk nem tudom a pesti alany hogyan nézett ki, de a sütemény szülővárosában készített verzió és jelen egyed között már csak ránézésre is elég brutális a különbség... A sütemény egyébként hozta az ilyenkor szokásos minőséget, légiesen könnyed, lágy az egész, az ízek pedig tökéletes harmóniát alkotnak, és nem kell attól sem félni, hogy esetleg túlságosan is pálinka ízű lenne az egész, mert én meg nem mondtam volna, hogy bármi köze van a pálinkához, ha nem hívják így. De íme itt a hivatalos kampány szöveg is: "A salgótarjáni Kézműves Cukrászda nyertes tortája a rendkívül zamatos magyar sárgabarack, a mandula, a csokoládé és a karamell különleges variációjával alkot harmonikus ízkombinációt, egy kis sárgabarack pálinkával megbolondítva. A süteményt azonban nyugodtan fogyaszthatják gyermekek is, hiszen a pálinkának csak a finom zamatát fogják érezni."

Ennél többet nagyon nem is tudnék most így hirtelenjében erről a sütiről mondani. Nem vagyok egy nagy tortafaló, de az ilyesmik mindig betalálnak. Az idei cukormentes torta, a barackos buboréktorta is elég csábítóan hangzik, ha majd látom valahol, biztos megkóstolom azt is, aki pedig lemaradt volna a sárgabarack pálinkás karamelltortáról, bátran ajánlom, hogy tegyen vele egy próbát!

Beszámolók az elmúlt évekből: 2014, 2013, 2012, 2011

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése