2015. június 15., hétfő

A legjobb húsos rakott tészta recept!

A tésztaételek kicsi korom óta a legnagyobb kedvenceim közé tartoznak és régebben igen aktívan készítettem el különböző tészta alapú étkeket. Az utóbbi időben viszont kicsit háttérbe szorult a pasta, így aztán gyermeki lelkesedéssel vágtam bele a főzőcskézésbe és a rutinos mozdulatok közé 1-2 érdekes különlegességet szúrtam be, aminek a végeredménye egy mindent elsöprő rakott tészta recept lett!


Egy evőkanál sült sertészsírt felolvasztottam, majd 14 dkg felkockázott füstölt szalonnát szép pirosra pirítottam kb. 8 perc alatt. Ezután hozzáborítottam 50dkg apróra vágott vöröshagymát, amit szintén kb. 8 percig dinszteltem. Frissen őrölt borssal és 1tk. ételízesítővel fűszereztem. Végül az 50dkg darált marha lapockát is hozzáadtam, jó alaposan összeforgattam, majd 5 perc elteltével picit csökkentettem a hőfokon, meglocsoltam egy kis tabascóval, megszórtam 1tk. édes őrölt pirospaprikával és reszeltem hozzá 4 gerezd fokhagymát.

Újabb öt perc elteltével hozzáadtam két konzerv hámozott paradicsomot, egy üveg (2dl) bazsalikomos zöld pestót és hozzádobtam még 20 szem olívabogyót. Nekem a Kaiser Franz Josef típusú töltött olívabogyók a kedvenceim, így én most márványsajttal töltöttel dolgoztam, de ez egyébként nem lényeges. Az újraforrást követően még pár percig rotyogtattam, majd jó alaposan összekevertem a közben kifőtt 50dkg tésztámmal. Én kagylótésztát használtam, de persze ez szabadon választható. Nem kell megijedni, hogy iszonyatosan lötyis az egész, ez benne a lényeg! 30 dkg füstölt sajt felét már ekkor hozzáadom a tésztához és jól összekeverem. Kivajazott tepsibe öntöttem az egészet, majd a tetejét beborítom a maradék sajttal.


225 fokra előmelegített sütőbe toltam és a sajt pirulásáig sütöttem. (kb. 20 perc) A végeredmény valami egészen fantasztikus lett. Rendkívül pikáns, gazdag ízvilágú igazi ízorgia született, a sok szósztól és sajttól egészen elképesztő módon krémes és lágy lett az egész. Nincs mit ragozni, egy újabb igazi tésztacsoda született!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése