2015. június 17., szerda

9. Főzdefeszt + Street Food Show, Budapest

Immáron 9. alkalommal került megrendezésre ez a kézműves népünnepély, ami egy ideje már a street food show-val közösen képviselteti magát a hazai gasztro fesztiválok mezőnyében. Én tavaly nyáron voltam csupán először részese az élménynek az Andrássy úton, tehát nem vagyok se fanatikus, se túl tapasztalt, mondjuk a tavalyi élménynél rosszabbat aligha kívánhattam volna kezdésnek, azért mégis bizakodva vártam az ismételten új helyszínen, a Városligetben kialakított fiesztát. Mondjuk az időpont teljesen alkalmatlan volt a számomra, de még így is sikerült vasárnap este kinéznem egy gyors szemlére.

Az előjelek mondjuk nem voltak túl kecsegtetőek, hiszen külön cikkek foglalkoztak már a fesztivál körül kialakult hisztivel és az eseménynél is elég sok negatív hozzászólást lehetett olvasni. A meta pay maga engem különösebben nem rázkódtatott meg, az viszont nekem se nyerte el különösebben a tetszésemet, hogy mi a francnak vegyek meg egy 1000 forintos üvegpoharat, amire aztán vigyázni kell és még visszaváltani se lehet a hivatalos közlemény szerint a helyszínen. Szóval például aki egy szál gatyában bicajjal nézett ki a fesztiválra, szerintem tök jogosan háborgott ezen, de nekem se nyerte el különösebben tetszésemet az ötlet. Így aztán inkább az üveges sörök felé kezdtem el kacsintgatni, rögtön meg is tetszett a Csíki székely sör, ami a kiírás szerint 700 forintba kerül, de végül 750 került levonásra. Kérdésemre rögtön érkezett a válasz: ez bizony az üvegdíj lesz. És hol tudom visszaváltani? SEHOL. Na, itt azért kisült a relé... Ennyi erővel akkor 750-ért is árulhatták volna. És igazából itt állt össze a kép azzal kapcsolatban, amikor mindenki lehúzásról beszél a fesztivállal kapcsolatban. Hiszen eleve emelt árakon árul mindenki és akkor itt vannak még ezek a kis cselek, meg a fizetős pohár meg a fizetős wc...

Na mindegy, végül egy (az esetleges kellemetlenségek elkerülése végett inkább meg nem nevezendő) cimbi helyen sikerült vigasztalódni egy korsó műanyag korsós rendkívül finom sörrel, szóval éljen az ellenállás! :) Egyébként maga a helyszín és a kialakítás nekem bejött, mondjuk a viszonylag kései időpontnak köszönhetően elég szellős volt a tömeg, de ez így nagyon optimális volt. Tényleg lényegében az összes sörfőzde képviseltette magát, aki számít és sok igazán ínycsiklandozó kajás bódé is várta az éhes vendégeket. A nagy mustra közepette egy igazán különleges kis helybe sikerült belebotlani, ami - tessék megkapaszkodni - zselésített pálinkagolyókat árult! Mondanom se kell, ezt ki kellett próbálnom! Bár egy igen húzós hét állt mögöttem és nem igazán kívánta szervezetem a pálinka ízét, de ezt nem hagyhattam ki. Ráadásul mindössze 380 forintért lehettem részese ennek a rendkívül szürreális élménynek. Igazából nem mondanám, hogy jó volt, de mint élmény mindenképpen ajánlott az extrém dolgok kedvelőinek. Voltak egyébként kockák is, amik közepén gyümölcsök kaptak helyet, szóval elég széles a kínálat. Akinek sikerült felkelteni az érdeklődését, nézzen el a IX. Kinizsi utca 11. szám alatt található Lyan Kft. csokoládéműhelyhez egy próbára.

Kaja fronton végül a bejárat mellett található Louis nyerte el a tetszésemet, amiről korábban még csak nem is hallottam, egyébként a II. kerületben működnek. Eredetileg egy jó kis Smoky burgerre (húspogácsába töltött francia füstöltsajttal!!!) mentem volna rá, de mivel eléggé hiányos készlettel tartották már csak a frontot, így a MIX összeállítás maradt, amibe a 90 grammos húspogácsán kívül következőket válaztottam: cheddar szósz jalapenóval, jalapeno, rántott hagymakarika, szárított paradicsom, csemege uborka.


Végig figyelemmel követtem a készületeket és kissé feszengve éreztem magam a szegény húspogácsa kegyetlen vasalását látva és azt a teljes bizonytalanságot, hogy vajon átsült-e már. Szinte teljesen ketté lett középen hajtva a nagy vizsgálat közben, csoda hogy nem szakadt ketté a hús. Az összeállítás maga nem volt túl méretes, viszont szerencsére annál ízletesebb. A zsemle ugyan elbírt volna még egy kis pirítást, de a burger összességében teljesen korrektnek volt mondható 990 forintért. Szerintem majd teszek egy próbát a hellyel rendes körülmények között is!



Összességében tehát továbbra sem lettem elkötelezett fanatikusa a fesztiválnak, továbbra is inkább járom a lelőhelyeket eredeti környezetükben, mert ez a fesztivál ebben a formájában nem igazán tölti be azt a szerepét szerintem, aminek annak idején képzelték...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése