2015. május 3., vasárnap

Burger Mustra #44 - W35 BOULEVARD, Budapest

Ahhoz nem férhet kétség, hogy a nemrég 2. születésnapját ünneplő W35 American & Mexican Grill Bar a főváros egyik legjelentősebb és legjobb versenyzője az igencsak túltelített streetfood kínálat piacán. A Wesselényi utcában található legrégebbi egység után előbb a Klauzál utcában nyitottak egy nagyobb helyet ROM néven, ahol tavaly már egy nagyszabású erősevő versenyt is rendeztek, amin persze én is ott voltam, hamarosan pedig jön a második megmérettetés is. Majd idén előbb Budán a Karinthy Frigyes úton, majd nem sokkal később a belvárosban, a nagykörúton a frissen nyílt Stifler bárral lényegében egybenyitva debütált a legifjabb W35. Mivel elég régen jártam már náluk, és az étlap is elég emberesen felduzzadt legutóbbi látogatásom óta, kapva kaptam az alkalmon, hogy az épp utamba eső W35 BOULEVARDba betérve kipróbáljak valami újdonságot.


Ugyan szombat este volt, de még elég fiatal volt az este, így lényegében egy már javában fogyasztó pároson kívül én voltam az egyetlen vendég, miközben azért szépen szivárogtak át az éhes emberkék a Stiflerből is... Szóval egy kicsit tanácstalan voltam először, de a pult mögött álló nagyon segítőkész és kedves fiatalember gyorsan el is darálta nekem az újdonságokat, és bár nagyon kacérkodtam a bárányburger gondolatával, végül a Chorizo Burger mellett döntöttem.


Megmondom őszintén, egy picit tartottam tőle, hiszen valami miatt én abban a hitben éltem eddig, hogy a chorizo egy "íztelen" kolbász, ami nálam, mint vidéki házikolbász szakértőnél nem hangzik túl kecsegtetően. Mindössze 10 perccel később el is készült a burger, ami egy egészen fantasztikus, gyönyörű összeállítás képében érkezett az asztalomhoz. A tányér oldalán szépen sorakoztak a már jól ismert krumpliszeletek, ami a kezdeti időkhöz képest szerencsére minőségben és mennyiségben is nagyon sokat nőtt/javult. Ezen kívül még paradicsomos salsa és néhány csík tökéletesre sütött ropogós bacon került a tányérra. Micsoda ötlet!

Na de lássuk a burgert! Nagyon jól néz ki, és az már elsőre feltűnt, hogy bizony nem a megszokott buci van ebben az esetben alkalmazva. Ez viszont egyáltalán nem baj, szinte hibátlan a zsemle, nagyon jó puha, friss, nekem az jutott eszembe róla, hogy lehet tönkölybúzából készült, legalábbis engem arra emlékeztetett a zsemle állaga. Utánaolvasva mondjuk arra rájöttem, hogy olívás-aszalt paradicsomos a buci, nemrég pedig magától Balogh Danitól (a W35 alapítója és agytrösztje) kaptam a hivatalos cáfolatot a tönkölyre vonatkozóan. A 13 dekás hústól azonnal mattot kaptam. Iszonyatosan fűszeres, merészen pikáns, tökéletes darab. Ugyan nem vagyok kifejezetten a sertésburgerek híve, de ez így ebben a formában egész egyszerűen hibátlan volt, ízre és állagra egyaránt. A szokásos zöldségeken (paradicsom, saláta, hagyma) kívül még kecskesajt,  jalapeno is helyet kapott az összeállításban, valamint a hús tetején egy tükörtojás foglalt még helyet. Ebben a burgerben megkaptam azt a pluszt, amit csak kevés esetben szoktam. Kellően merész, ám mégsem túlzottan szélsőséges, ugyanakkor ez a bátor fűszerezés engem azonnal teljesen magával ragadott és most sajnálom csak igazán, hogy anno kihagytam a disznótoros burgert... Az ízek még hosszú percekkel, sőt még órákkal később is ott voltak a számban és egy kis komisz mosolyra húzták azt.

Az ára 2290 forint, ami lehet soknak tűnik, viszont aki egy igazán különleges, minőségi burgerre vágyik (minőségi körettel), az egészen biztos, hogy nem fog csalódni!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése