2015. február 15., vasárnap

Currys kukoricaleves

Ismét egy pikáns leves a hideg napokra, de most a klasszikus fajtából, a botmixert kihagytam a játékból. Igazából meglehetősen egyszerű az elkészítése, a végeredmény pedig magáért beszél. Annak idején nagy rajongója lettem a kukoricakrémlevesnek, meg alapból is nagyon szeretem a kukoricát, úgyhogy egy percet se féltem, megelőlegeztem a sikert.



Némi olívaolajon üvegesre pároltam egy igazán nagy (24dkg) fej apróra kockázott vöröshagymát, amit csak 1tk ételízesítővel és frissen őrölt tarkaborssal fűszereztem. Kb. 8 perc elteltével adtam hozzá a felkarikázott répát (3db = 43dkg) és 10 percen keresztül együtt pirítottam, illetve még az elején meglocsoltam némi olívaolajjal az egészet, nehogy odakapjon. Ezt követően két konzervkukoricát is hozzáborítottam, valamint hat darab zúzott foghagymát is hozzádobtam. Újra fűszereztem a tarkaborssal és az ételízesítővel és még 1ek curryvel is meghintettem. Jól összekevertem az egészet és öt perc elteltével felöntöttem másfél liter vízzel és egy liter tejjel. A forrás után visszább vettem a hőfokot, beledobtam egy marhahúsleves kockát és hozzáadtam egy csomag apróra vágott friss petrezselymet. Tíz perc rotyogást követően kóstoltam először, újrafűszereztem a korábbi fűszerekkel és még 5 percig rotyogtattam. Igazából addig érdemes főzni, amíg a répa finoman megpuhul. Egyszerre pikáns és mégis kellemesen lágy leveske született (8 adag), amit én levesgyönggyel tuningoltam fel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése