2014. december 3., szerda

Burger párbaj: Magic Burger vs. A Gasztro Akrobata

Meglepetésszerűen érkezett a felkérés, miszerint a múltkori Tabasco workshopon megismert Peti, a Gasztro Akrobata atyja párbajra hívta ki névrokonát, a Magic Burger fejét. A párbaj értelmében mindketten egy-egy speckó burgert készítenek el, amit egy öttagú zsűri kóstol és értékel. Nos, erre az igencsak jól csengő eseményre kaptam a megtisztelő meghívást, aminek örömmel tettem eleget. Mint később megtudtam ez már a második ilyen jellegű ügy, első körben a W35-ös Danival mérte össze tudását Péter. (Akkor Dani győzedelmeskedett.)



Este 8-ra érkeztem a Magic Burgerbe, ahol ez az egész lebonyolításra került még múlt hét hétfőn, értelemszerűen záróra után. Egy kicsit csúszott a program, hiszen nyilván nem lehetett páros lábbal kirúgni a még az utolsó falatokat majszoló kedves vendégeket, de amint kiürült a Magic, rögtön beindultak az előkészületi munkálatok. A zsűri soraiban már régi ismerősként köszöntöttem, a legutóbbi Tabasco népünnepélyen megismert Mártont (Mit ettem ma) és Janit a BrurgerBlogtól.

Előzetesen nem avattak be minket a srácok a műveikkel kapcsolatban, az előkészületek láttán viszont afelől senkinek sem lehetett kétsége, hogy bizony elég komoly végeredményre lehet majd számítani. A két sütőlapon nagyjából egyszerre kezdődtek meg a folyamatok, mi pedig alig győztük kapkodni a fejünket, miközben ezerrel csattogtatta mindenki a maga kis kamerájával a fényképeket.

Magic Peti husi - start:
Kihívó Peti husi - start:


Magic husi kész:

Kihívó husi kész:

Nem sokkal később előálltak a burgerek, elsőként Gasztro Akrobata Peti készült el, és valami átkozottul vadítóan szexi lett a burgere. A pirított házi buciba a következő fenséges dolgok kerültek: 22dkg marha húspogácsa, szufitált kakukkfüves cékla, Jack Daniels alapú bbq szósz, juharszirupos-kakukkfüves-rózsaborsos hagymalekvár, angol mustár, cheddar sajt és rengeteg bacon. 


Magic Peti sem aprózta el: a már jól ismert saját buciba észak-amerikai prime minősítésű marhanyakból készült 22dkg húspogácsa, érlelt bio cheddar sajt, bacon, sült paradicsom, tabascóban érlelt sült hagyma, lolo saláta, wasabis majonéz, házi ketchup került és szintén brutálisan jól nézett ki. A tabascós sült hagyma ugye ismerős volt már mindenkinek a workshopról, nagy ötlet volt ide is átemelni ezt a finomságot.


Mindenki 1-1 felet kapott kóstolónak és én a vendég Peti burgerével kezdtem. Mivel korábban még nem volt szerencsém Peti tudását kóstolnom, így nem igazán tudtam, mire számítsak, de végül megsemmisítő erővel terített le. Egyszerűen annyira az én ízvilágom volt az egész, hogy ilyennel azért ritkán találkozok. A zsemle és a hús is tökéletes volt, ahogy a rengeteg baconért (még a buci tésztájába is került bacon!) is mi más járhatna, mint egy hatalmas pacsi, viszont ami teljesen letaglózott, az a cékla és a hagymalekvár volt, valamint az angol mustár, ami nekem ráadásul személyes kedvencem. Ez az óriási ízkavalkád, ez az extrém ízorgia engem teljesen levett a lábamról. Számomra ez maga volt a tökély!

Gasztro Akrobata műve:
Magic Peti műve:


Ilyen erős kezdés után, nem volt egyszerű dolga a másik burgernek, miközben jól látszódott a srácokon is a feszült izgalom és a falatozásunk közben mindketten beavattak az összetevők mibenlétébe is. Nos, Magic Peti burgere pontosan olyan volt, amilyenre számítottam. JÓ. Ahogy azt az értékelésemben is elmondtam, semmibe nem tudnék belekötni, hiszen a zsemle korrekt volt, a hús a vendég Petiétől egyébként eléggé eltérő állagú, valami bődületesen szaftos és iszonyatosan korrekt volt, és a többi összetevőre se lehetett panasz, a tabascós hagymáért meg ugye külön jár a pacsi, viszont úgy igazán kiemelni nem igazán tudtam semmit. Erre szokás azt mondani, hogy baromira eltalálta a tökéletes egyensúlyt. Van, akinek erre van szüksége - ahogy aláírom azt is, hogy nem lehet egyszerű összehozni egy ilyen harmóniát -, és persze van, aki inkább az extrémebb, harsányabb dolgokat favorizálja. Így fordulhatott elő az, hogy az utolsóként értékelő Jani előtt 2-2 volt az állás, ami iszonyatosan feszült légkört eredményezett.  A burgerpápa végül csak még jobban felpörgette az izgalmakat azzal, hogy ő egy igazságos döntetlent próbált kihozni a versenyből, amit egyik Peti se fogadott el, így végül mindenki pontszámokat írt egy-egy papírlapra és végül minimális különbséggel (44:42), de Magic Peti nyert. Ez aztán szoros volt, illetve ez aztán igazán dicséretre méltó, hogy eleve kihívni a Magic Burger atyját egy ilyen párbajra és ilyen szép eredményt elérni, mindenképp szép eredmény. Gratula mindkettőjüknek és köszönöm hogy részese lehettem ennek az egésznek, hiszen óriási élmény volt az egész!

Ha szeretnétek még többet megtudni, még több képet nézni az eseményről, akkor csekkoljátok a többiek cikkeit is:
Gasztro Akrobata
BurgerBlog
Mit Ettem Ma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése