2015. szeptember 11., péntek

Kolbászos zöldborsópörkölt

A múltkori zöldbabpörkölt után úgy gondoltam, itt az ideje egy kicsit visszatérni az ütősebb ízekhez és egy iszonyatosan menő, rendkívül harsány ízvilágú borsópörkölt képében sikerült is bevinni a kiütéses győzelmet. Katarzis a köbön, amiben most is döntő szerepet játszott a kiváló minőségű csabai házikolbász!


40dkg apróra vágott vöröshagyma dinsztelésével kezdtem neki a munkálatoknak, szokás szerint ételízesítővel (2tk), frissen őrölt borssal és őrölt köménnyel (1tk) ízesítettem. Amikor már majdnem kész volt a hagyma, akkor ráreszeltem két duci gerezd fokhagymát is, illetve meghintettem egy púpos teáskanálnyi édes, őrölt pirospaprikával, jól elkevertem, és hozzáadtam 2db felkockázott kápia paprikát (16dkg) és 2 paradicsomot (35dkg). Mindeközben pedig szép fokozatos, lassan felöntöttem 3dl vízzel. Néhány perccel később jöhetett a felkarikázott (én még a karikákat is félbe vágtam) jó kis hazai, csípős csabai kolbász.




Amikor már kezdett a paprika megpuhulni akkor jöhetett a fél kg zöldborsó is. Én nem vacakoltam se a fagyós se a nyers verzióval, egy nagy befőttes üvegnyi, lecsöpögtetett kész borsót öntöttem a lábasba, így az már lényegében teljesen puha volt, erre már nem kellett különösebben időt rászámolni, de azért pár percig persze együtt rotyogtattam az egyvelegem. Én még beleszaggattam két tojásból kikevert galuskát is, de mivel nem akartam, hogy túl híg legyen a szaft, így ez egy kicsit körülményesre sikeredett, szóval vagy érdemesebb több lével dolgozni, vagy külön megfőzni a galuskát, de végülis az én metódusom is sikerrel járt, csak egy picit körülményesebb és kevésbé látványos lett a végeredmény, haha.


Az újraforrást követően még pár percig rotyogtattam, és el is készült ez a nehézsúlyú csoda! Tálalásnál még jó gazdagon meglocsoltam tejföllel is, ezzel vált teljessé a kép. Egy rendkívül pikáns, borzasztó laktató fogás született, nekem nagyon elnyerte a tetszésemet! (4 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése