2016. március 24., csütörtök

Burger Mustra #88 - Pesti Burger és Bár, Budapest

Lassan, de biztosan fogynak a listámról a régi elmaradások/kiszemeltek, hiszen elég tudatosan próbálom útba ejteni azokat a burgerezőket, amik eddig valamilyen okból kimaradtak, viszont már régóta szemezek velük. Ilyen a Pesti Burger is, amiről nem csak sok jót olvastam, de több ismerősöm is ajánlotta már, hogy mindenképp ki kell próbálnom, ráadásul alig van olyan toplista, amire ne férne fel, úgyhogy hatványozottan nagy izgalommal és elvárásokkal indultam útnak!


Előzetesen tudtam jól, hogy egy eléggé kis alapterületen működik a hely és a népszerűségnek köszönhetően erősen ajánlott asztalt foglalni érkezés előtt. Én is így tettem és bizony milyen jól tettem, hiszen ottlétünk alatt valami egészen brutális mennyiségű vendégnek kellett lógó orral távoznia, mivel konkrétan vagy ültek az összes asztalnál vagy le volt mind foglalva. Az első benyomás egyébként mindenképp pozitív, egy jópofa kis hely a Pesti Burger, igencsak szemrevaló étel- és italválasztékkal, segítőkész, lelkes személyzettel. Előbb egy Vitus majd egy Dunkel típusú Weihenstephaner sörrel csillapítottam a szomjamat, mindkettő kiváló választásnak bizonyult. 

Az étlapról nekem elsőre a Füstös burger nyerte el a tetszésemet, de az sajnos pont nem volt elérhető, így újra kellett gondolnom a dolgot. Végül az Angus burger mellett döntöttem, mellé pedig krumplit és káposztasalátát is kértem, így végül az eredeti 2790 forintos ár 3790-re ugrott. Ez így mondjuk elég húzósnak hangzik, de abban azért előzetesen egészen biztos voltam, hogy a minőségre nem lesz panasz. Tesztpartner barátom egy normál húspogácsával operáló sajtburgerre ment rá pirított sonkával, amiért 1590 forintot kérnek el, ha minden igaz. Elfelejtettem az étlapot fotózni, de végül sikerült egy oldalt találnom a neten, ahol fent van az étlap is, szerintem aktuális árakkal.

A menü elég erős vizuálban, a chips ugyan szokatlan, de egészen kiváló, a káposztasaláta engem viszont nem győzött meg különösebben, inkább a naturalistább vonalat erősíti, és így az 1000 forintos felárat nem igazán sikerült megindokolni ebben az esetben. A 15 dekás húspogácsa mediumra sütve érkezik, ez nem is lehetett kérdés. A zsemle ugyan első ránézésre nem előlegezte meg, de abszolút átlagon felüli és hát az angus hús is hozza azt a bizonyos extrát, rendkívül ízletes és tökéletesen mediumra sült. A feketeerdei sonka is megadja azt a pluszt, amit elvártam előzetesen, a képet pedig a cheddar, aioli, hagymalekvár, paradicsom, saláta, jalapeno összetevők teszik teljessé. Nagyon jó az összkép, működik a dolog. Köret nélkül mondjuk valószínűleg éhes maradtam volna, így az ár/érték/mennyiség mutató együttállásánál azért rezeg az a bizonyos léc. Ugyanakkor a legutóbbi tesztalanyommal, a Bölcsővel ellentétben itt indokoltabbnak érzem a hype-ot és a Dining Guide TOP5 bergerező közé választást.


Megkóstoltam a sima marhahúspogácsát is, ami szintén jól teljesített, de értelemszerűen az angus egy sokkal ütősebb ízvilággal vértezte fel a burgerem. Egyébként be kell vallanom, hogy nekem egy picit sok volt az a körbeudvarlás és a folyamatos érdeklődés a felszolgáló fiatalember részéről, hiszen nem PR cikket mentem írni, hanem rendes fizető vendég voltam, és ahogy elnéztem, más asztalnál nem ment annyira ez a stresszelés, plusz egy másik barátom se számolt be erről, aki néhány nappal utánam járt náluk. De mindettől függetlenül, ha valaki szívesen kipróbálna egy igazán minőségi burgerezőt a pesti kínálatból és nem fél a szokásosnál jobban a zsebébe nyúlni, annak mindenképp érdemes ellátogatnia a Tompa utcába, csak ne felejtsetek előtte asztalt foglalni, ha nem akartok hoppon maradni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése