2015. július 17., péntek

Baconös rakott tarhonya

Arra gondoltam, hogy valami baromi ütős rakott cuccot kéne csinálni, aminek tarhonya az alapja. Ahhoz képest egy viszonylag egyszerű étel született, csak az arányokra kell odafigyelni. Mivel én magam is először készítettem és kissé bizonytalan voltam, így nálam nem lett a legoptimálisabb az összetevők aránya, de még így is egy nagyon komoly és borzasztó kiadós étek született!


Kezdésként keményre főztem 4 tojást, majd szép pirosra pirítottam 25dkg kockázott bacont, amit aztán kiszedtem és a megmaradt zsiradékot összekevertem kb. 2dl tejföllel és egy kis édes őrölt pirospaprikával. Most szólok, ez nem lesz elég, nyugodtan használjon mindenki egy jó nagy pohár tejfölt, mondjuk ilyen 500g körülit. Én az utóbbi időben teljesen átszoktam a sima tarhonyáról dörzstarhonyára, valahogy nekem az jobban bejön, de persze ízlés dolga. Én csupán 25dkg-ot főztem meg, na ezt is lehet duplázni, tehát én fél kg-t ajánlok.






Egy kivajazott tepsibe először a tarhonya felét szórom majd egy nagy fejnyi hagymát félkörökre szeletelve. Erre jött a felkarikázott tojás és 2pár virsli. Én sajtos füstölt virslit használtam. Végül beborítottam kb.20dkg felkarikázott házikolbásszal is és a maradék tarhonyával zártam a sort. A tetejére locsoltam a tejfölt majd mehetett a 225 fokra előmelegített sütőbe 25 percig. Annak ellenére, hogy a tarhonya picit kevés lett, egy igazán elbűvölő, mennyei fogás született. Rendkívül laktató és pikáns kis egyveleg lett ez, amihez remekül passzol egy kis csemege uborka is. (4 adag)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése