2013. december 5., csütörtök

Guinness sörrel készült chilis bab

A chilis bab egy elég népszerű étel és az igazat megvallva elég nehezen lehet elrontani, miközben egy rendkívül hálás és ízletes fogás. Ezúttal úgy gondoltam, hogy a leginkább elterjedt darálthúsos verzió helyett rendes, felkockázott marhahússal fogom  elkészíteni, ráadásul kedvenc sörömmel megkoronázva az egészet, ami nem más, mint egy üveg jó öreg Guinness! Elöljáróban maradjunk annyiban, hogy elég durvás lett a végeredmény. :)


Ugyan legutóbb megfogadtam, hogy többet nem bajlódok babbal és maradok a jól bevált konzerv változatnál, de mivel még mindig volt a konyhaszekrényben egy csomag kallódó szárazbab, és a marhahúsnak úgyis sok idő kell a főzéshez, úgy gondoltam, ezúttal semmi gond nem lehet. Azért nem bíztam a véletlenre és egy nappal a főzés előtt beáztattam a fél kilónyi babot.
Lássuk az előkészületeket! Egy igazi nagy óriás vöröshagymát felkockáztam, lereszeltem négy nagyobb gerezd fokhagymát, valamint nekem volt még régebbről egy kb. 10-15 dekányi már felkockázott füstölt szalonnám a fagyóban, így már csak a két kaliforniai paprika feldarabolása maradt hátra. A szalonnát jól lesütöttem zsírjára (kb. 10 perc), amihez hozzádobtam a felkockázott, kb. 45 dekás marha lapockát és együtt pirítottam tovább néhány percig, ami után mehetett rá a hagyma, amit szép üvegesre pirítottam kb. 10 perc alatt. Egy kiskanálnyi ételízsítőt adtam hozzá még az elején, majd szép sorban jöhetett a többi fűszer is: 1-1 teáskanál édes/erős paprika, frissen őrölt bors, két evőkanálnyi őrölt római kömény, 1-1 evőkanálnyi kakaópor [nem cukros!!! :)] és őrölt fahéj, két apróra vágott macskapöcse paprika vagy chili paprika ízlés szerint, valamint a lereszelt fokhagyma. Jól összekevertem az egészet majd hozzáöntöttem egy konzerv hámozott paradicsomot és a felkockázott paprikákat is. Felöntöttem egy kis üveges (3 decis) Guinness sörrel és felforraltam az egészet, majd hozzáadtam a babot is. Igazság szerint ezt így is folytathattam volna tovább de én inkább beleöntöttem egy mélyebb tepsibe, lefedtem alufóliával és előmelegített sütőbe tettem, 220 fokon másfél órán keresztül rotyogtattam. Fél óránként azért ránéztem, kicsit megmozgattam, megkevergettem. Ha esetleg valakinek nagyon elfő a leve, azt lehet ilynekor pótolni vízzel vagy sörrel. :)




Másfél óra alatt a hús valami elképesztően puha, omlós lett, viszont ez a bab dolog megint nem jött nekem össze hibátlanul, sajnos maradt benne pár picit keményebb versenyző, de azért szerencsére nagy vész még így sem történt. Viszont itt és most tényleg megfogadom hogy SOHA TÖBBET! :) Szóval legközelebb nem tepsizek, hanem majd amikor már kész a hús, akkor hozzáöntöm a babkonzerveket és csókolom. A végeredmény mindettől függetlenül is valami elképesztően fantasztikus lett. Olyan ízvilág kerekedett ki az összetevőkből hogy az valami hihetetlen! Tálalásnál megbolondítottam még a chilis babot némi reszelt sajttal és tejföllel. Hmmmmm...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése