2013. október 30., szerda

Juhtúrós baconös krumpli

Találtam a neten egy nagyon jó vaskos pdf dokumentumot Délvidéki receptek címmel, tele jobbnál jobb, ínycsiklandozó finomságokkal 82 oldalon keresztül. Ebből sikerült hosszas vívódás után jelen poszt szereplőjét kiválasztanom. :)



Kezdésként feltettem főni 1 Kg krumplit héjában, közben pedig szépen lepirítottam 25 dkg kockázott bacont. Kb. 15 dkg vajat a lehetőségekhez képest igyekeztem habosra keverni 30 dkg juhtúróval, amit aztán jól összekutyultam a szép pirosra pirított baconnel, zsírjával együtt. Sót egyáltalán nem használtam, hiszen a túró is és a bacon is elég sós volt, viszont bőségesen megborsoztam és jó gazdagon megszórtam kaporral. Miután a krumpli megfőtt, felszeleteltem és összekevertem a kapros túrós baconös masszámmal, majd elegyengettem egy kivajazott tepsiben. Meg kellett volna szórni zsemlemorzsával is előtte a tepsit, de én ezt nagy igyekezetemben elfelejtettem, haha. :D Előmelegített sütőben, kb. 20 perc alatt készre sütöttem 200 fokon.



Először nem igazán tudtam hova tenni a végeredményt, mivel a túrós lötyi mind az aljára került, nem igazán állt össze ilyen rakottas cuccá az egész, ez nyilván a vajnak és az igen gazdag zsírmennyiségnek is köszönhető, ami a baconből kijött. Aztán én ilyenkor mindig szépen kiporciózom műanyag ételhordókba az ügyet, jelen esetben külön figyeltem arra, hogy úgy sikerüljön a tálba szedni, hogy jól összekeveredjenek a résztvevők és másnap például nekem már sokkal jobban bejött az egész. Amúgy hiba nem volt a kajában. A krumpli nagyon finom, omlós lett, a kapros juhtúró pedig nagyon jó plusz ízt adott az egészhez. Nem ez lett életem fő műve, de azért egy kis érdekességnek jó volt. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése