2013. szeptember 26., csütörtök

Hamburger mustra #2

Ismételten összegyűlt néhány hamburgeres élmény a közelmúltban, én pedig ismét egy ömlesztett cikkben emlékezek meg a versenyzőkről, ezúttal sajnos kiemelkedően jó burger nélkül, de ígérem a következő részben már sok olyan komolyabb helyet is meglátogatok, ahova már régóta el akartam jutni! Plusz nem mellékesen a legutóbbi cikk óta már két saját burger estem (#1, 2#) is volt a Casa de la Musica Hostelben és még a Hungexpót is megjártam. Mondjuk azért a Libamáj Fesztiválon elég korrekt volt a burger, csak annak éppen egy külön cikket szenteltem. :)


Zöld Pardon, Budapest


Először jártam az új ZP-ben augusztus végén, a koncertünk és néhány üveg sör végeztével pedig rámtört a csillapíthatatlan éhség. Rövid szemrevételezést követően abba hamar belenyugodtam, hogy nem fogom olcsón megúszni, de azért arra így utólag kíváncsi lennék, vajon mit tud a szeparés burger 2500 magyar pénzért, bár az igazat megvallva sokkal alább így sem adtam, hiszen a ZP kajabódéjánál is 1700 forintot kellett leszurkolnom a baconös sajtburgerért, miközben két verzióban bizakodtam: 1. elfogyaszthatatlanul óriási adag lesz (ezt persze én sem gondoltam komolyan) 2. életem legkomolyabb ízvilágával fogok szembesülni az első harapást követően (ebben nagyon bíztam). Jó szakértőként az első lépéstől az utolsóig végigszemléltem a folyamatot, ami kb. 20 percig tartott. Kezdésként a viszonylag termetes húspogácsa sütőlapra dobása bizakodásra adott okot. Nem szívesen okoskodtam, de a hús elkészülte előtti percekben kissé félve megkérdeztem, hogy ugye nem fogja elfelejteni a bacont, mire jött a megnyugtató válasz, hogy már csinálja is, nyugodjak meg. Nos, az ezt követő jelenetsort kicsit nehezemre esett elhinni, miszerint a húsra ráhelyezett néhány cafat bacont és sajtot a hölgy, amit így sütött (???) még pár percig. És ha még ez nem lenne elég mindezt a már korábban nagy műgonddal összeállított félbevágott bagettbe helyezte bele, amibe előzetesen került már két szelet hagyma és paradicsom, csalamádé és egy nagy rakás ketchup-mustár-majonéz. Hát már nem azért, de ez nálam nem hamburger így ebben a formában. Meg így hogy lehet megsütni a bacont ha csak hetykén ráhelyezi a húsra? Nem értem. Mentségére legyen mondva, a hús nagyon finom volt, de amúgy egy teljesen felejthető élmény volt. Senkinek sem ajánlom, főleg nem ennyi pénzért.


Kaja.hu, Budapest


Egész véletlenül, egy fizetett facebook hirdetés által ismerkedtem meg eleve a foodpandával, ami egy online kajarendelős begyűjtőhely, azon belül pedig a kaja.hu ajánlatával, miszerint 1200 magyar pénzért két szürkemarha burgert kapsz. Egészen pontosan egyet, amit megrendelsz, a másikat pedig személyesen tudod elfogyasztani a helyszínen a blokk felmutatása után, ingyen. Nosza, több se kellett, ez akárhogy is számolom, 600 ft/darab. Mit veszíthetek? Egy szolidabb ebédet követően délután meg is rendeltem a burgert uzsonnára és türelmesen vártam, hogy leteljen az előrejelzett egy óra. Nem sokkal 60 perc után már kopogtak is az ajtómon, megérkezett a kaja! Izgatottan téptem ki a csomagolásból az áldozatot, amit először meglátva, kicsit lelohadt lelkesedésem, de néhány gyors fotó elkészítését követően már csak röhögni tudtam. Szegény úgy nézett ki, mintha a futár a farzsebéből húzta volna elő… Na ja, mondjuk erre kíváncsi is voltam, hogy milyen állapotban fog megérkezni, hiszen hamburgert még sosem rendeltem házhoz korábban. Persze védődobozban volt, de azért kicsit meglepett a dolog, kíváncsi vagyok, vajon az étteremben is ilyen formában kerül-e felszolgálásra az ügy. Szétnyitva a burgit nem sok minden tárult a szemem elé, de ami fel volt sorolva a leírásban, az mind benne volt: jégsaláta, paradicsom, kígyóuborka, vöröshagyma, kaliforniai paprika. (Ez utóbbit nem teljesen érzem indokoltnak egy burgerben.) A mustárral és a ketchuppal csak a közepefelé találkoztam, ahol egész jó is volt az összhatást, de az első néhány harapás alkalmával iszonyatos sósságot éreztem csupán. A buci amúgy rendben volt, igazából az egész ilyen gyorsan otthon összedobott burgerre emlékeztetett (még véletlenül sem hasonlítható össze mondjuk egy Bodegával vagy Magic Burgerrel, netán Burger House-zal), de ár-érték arányban teljesen elfogadható volt. Mondjuk ajánlani tiszta szívből ezt sem fogom. Végül nézzetek meg egy vicces összehasonlítást a honlapjukon található burgerről és a valóságról! :P


Na kérem tisztelettel, időközben megjártam személyesen is a Kaja.hu vendéglátó egységet. Sosem voltam még ott korábban, úgyhogy egy kicsit fura is volt a szitu amikor belépve elővezettem a pultnál, hogy az ingyenburgerért jöttem, mert a két kiszolgáló hölgy nem volt annyira képben a dolgot illetően de egyikük udvariasan egy üres asztalhoz vezetett és elmondta, hogy itt most regisztrálnom kell előbb és utána rendelhetek. Na ne… én csak egy nyamvadt burgert akartam, gondoltam magamban. Először minden porcikám ellenkezett, hogy még egy helyről kapjam a spam leveleket, de végül beadtam a derekam és a kissé fura kialakítású terminálnál (az asztalon egy üveglap alatt egy monitor volt és az asztal alatt középen pedig egy egér és ezzel kellett szerencsétlenkedni. Várakozás közben jó érdeklődőként az összes menüpontot végignyomkodtam, így fordulhatott elő hogy egyszer csak megjelent az egyik hölgy, mivel a segítség gomb lenyomása miatt jött „segíteni”, haha. Egyébként így utólag belegondolva nem is olyan hülyeség ez a PC-s rendszer, mondjuk jól csak akkor lehet látni a monitort, ha egy teljesen kifacsarodott pózban egész konkrétan az asztal fölé hajol az ember… Aztán egyszer csak megjött a burger, ami már első ránézésre is sokkal komolyabbnak tűnt, mint a házhozszállított csoffadt kistestvére. (Sőt teljesen máshogy és sokkal gazdagabban voltak elrendezve a zöldségek is.) Gyors fotó után pont belekezdtem volna a lakomába, de jött a hölgy ismét, hogy nem igazán találja a regisztrálásomat, stb., de megegyeztünk, hogy majd a végén kinyomozzuk az ügyet… Külön pirospont jár a nedves törlőkendőért, amit a kaja mellé adtak, nekem tetszett a gesztus. A burger sokkal jobb volt, és meg merem kockáztatni, hogy tényleg sokkal több minden is volt benne zöldségek tekintetében. A hús ugyanúgy sós volt, de most az is jobban ízlett picit, sőt a végén még valamiféle pikánsat (leginkább borsosságot) is felfedezni véltem. Tehát összességében megérte az ügy az árát, még ha igazán komoly burgerként ezek után sem fogok tudni gondolni rá. A végén a regisztráció is megoldódott, így minden jóra fordult végül, haha.



Collosseum, Kassa (Szlovákia)


Régi nagy vágyam teljesült azzal néhány hete, hogy Kassán, a méltán híres Collosseumban zenélhettem, ahol az alábbiakban kivesézésre kerülő hamburgert kaptuk vacsora gyanánt. Szó se róla, az adagot nem érhette semmiféle vád, hiszen egy adag sültkrumpli mellé két burger is járt fejenként. A krumpli természetesen a szokásos mirelit fajta volt, ahogy sajnos a hamburger hús is. Nem volt különösebben jó, de annyira rossz sem. A buci viszont egészen kellemes volt, a burgerbe pedig még a paradicsomon és a salátán kívül egy nagy szelet sajt is került, valamint ketchup és mustár. Arról nem sikerült meggyőződni, hogy ez vajon a helyen is árult 1 eurós burgi volt, vagy hozták valahonnan (ugyanis nagy zacskókban hozta a szervező srác kintről), ha a helyi ügy volt, akkor viszont teljesen korrektnek mondható 1 euróért, hiszen azért egész kiadós adag volt, viszont többen is megjegyeztük, hogy kísértetiesen hasonlított a miskolci lakókocsis burgerre, ami sajnos nem éppen hízelgő hasonlat, haha… :)


Szentlélek tér, HÉV megálló (Budapest)


A végére maradt egy igazi guilty pleasure, az óbudai Szentlélek tér HÉV megállójában található kajálda, ami már párszor megmentett hazafelé menet az éjszakában (vagy már a reggeli órákban). Amit sajnálok, hogy nem igazán sikerült rájönnöm valamiféle szabályszerűségre a nyitvatartásban, és sokszor teljesen felhergeltem magam egy jó kajálásra a villamoson ülve, majd a nagy bezárt bódé fogadott és szomorúan, korgó gyomorral kullogtam a megállóba tovább. Ezúttal viszont szerencsém volt (eddigi tapasztalataim szerint azért péntek/szombat este elég esélyes hogy nyitva találja az ember) és gyorsan be is kértem egy hamburgert. Igazából ezen a fronton nincs túl sok variálás, a másik opció a gyros húsos burger volt. Én maradtam a simánál, ami egy megmikrózott édes buciból, egy előre lesütött húspogácsából és rengeteg zöldségből állt. A burger már ránézésre is elég guszta és az íze sem okoz csalódást. Az igazat megvallva az egész engem a régi idők békécsabai strandolására és az ottani burgerekre emlékeztetett, ami azonnal nosztalgikus hangulatba repített és még jóízűbben folytattam a falatozást. :) A hús elég méretes és mirelit mivolta ellenére teljesen finom, a sok züldség is friss, ízletes volt. Mindez pedig 450 forintért!!! Szerintem ezen nincs mit ragozni, több mint korrekt az ügy.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése