2013. június 18., kedd

Cigánka

Sok helyen nem is ismerek, illetve sokan azért nem csinálják mert vagy nem szeretik, vagy mert nem hagyomány náluk, pedig a cigánka a disznótoros sütés-főzés egyik kedvenc szereplője nálam, bár az igazat megvallva nem igazán lehetne olyat mondani nekem, ami ne lenne kedvenc, ha disznótorról van szó. A fenti okokból kifolyólag én magam is ritkán szoktam enni, illetve nem is nagyon emlékszem mikor kóstoltam utoljára, ezért is örültem meg nagyon, amikor Gedó Gábor barátom megajándékozott két megtermett példánnyal, aminek a napokban el is érkezett az ideje, hogy megsüssem!

De hogy mi is az a cigánka? Ledarált sertésmáj és a már befűszerezett kolbászhús elegye fele-fele arányban, amit még további hagyma, bors, és tojás hozzáadását követően fátyol-hártyába (recehájba) csomagolnak. Persze itt megint lehetnek eltérések a további hozzávalók tekintetében, úgyhogy én ebbe most nem is mennék bele, de a lényeg a májon van! :) Nem sokat vesződtem a sütésével, egy kizsírozott tepsibe helyeztem a két versenyzőt, köréjük pedig vékonyra szelt újkrumplit halmoztam és körülbelül 50 perc alatt 180 fokon készre sütöttem.


A végeredmény egész egyszerűen eképesztő lett. Persze ehhez igazából nem sokban járultam hozzá, de a fűszerezése pont nekem volt kitalálva. Elég erősen volt borsozva, de egyáltalán nem túlzó módon, így tökéletesen lehetett élvezni az ízeket, amihez a pont megfelelőre sült krumpli is nagyon passzolt. Természetesen nem hiányozhatott a friss kenyér és egy kis vegyes savanyúság sem, igazi királyi lakomát eredményezve.


A második adagot már csak mikróztam másnap, illetve egy kis hagymás krumplipürét készítettem mellé köretnek, ami megint csak tökéletes választásnak bizonyult. Csak ajánlani tudom mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése