2013. február 8., péntek

Paprikás krumpli parasztosan

Paprikás krumpli, ahogy én szeretem. Így is fogalmazhatnék. Mert hát ahogy az az ilyen klasszikus ételeknél lenni szokott, ahány ház annyi szokás, ahány száj, annyiféle ízesítés. Ráadásul én elég bő lével, inkább levesesre szoktam csinálni, aztán az idő előrehaladtával lesz egyre szilárdabb a cucc. Mivel én általában egy hadseregnyi adagot szoktam főzni, így azért mindig valamivel feldobom a változatosság kedvéért, van hogy például tejfölt is teszek még rá, de az igazat megvallva, egy jó paprikás krumplit sosem lehet megunni!


Itt is mindennek az alapja jó sok hagyma, ez esetben ráadásul tényleg nem sajnálom, két öklömnyi méretű vöröshagymát simán belevágok, illetve még mielőtt felönteném vízzel, ez esetben még megbolondítottam az egészet egy kis kolozsvári füstölt szalonnával is. Természetesen a jófajta hazai csabai kolbász sem hiányozhat, illetve még két doboz paradicsomkonzervvel is összerottyantom az alapot. Ekkor felöntöm kb. 2 liter vízzel, majd hozzáadom a felszeletelt/kockázott krumplit. Én direkt szoktam nagyobb és kisebb darabokat is hagyni, a kisebbek jól péppé főnek, míg a nagyobbak pont jók lesznek. A hagymánál szokásos fűszerekből itt újra adagolok, plusz nem sajnálom a köményt se! Amikor már lassan kész a krumpli akkor még egy pár szál felkarikázott virslit is adok hozzá, amit követően még galuskát is szaggatok bele! Sok emberrel beszéltem már a paprikás krumpli fortélyairól, van aki a virslit, van aki a galuskát, valaki mindkettőt kihagyja. Nálam ezek mind nélkülözhetetlen elemei egy igazi, jó paprikás krumplinak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése