2013. szeptember 21., szombat

Fahéjas-almás palacsinta sütőben

Ahogy azt a tojásleves poszt végén ígértem, jöjjön a folytatás! Igazából ritkán szoktam több fogást csinálni egyszerre, de valahogy ez a kettő nagyon összepasszolt, illetve így legalább attól sem kellett félnem, hogy éhen maradok. ;) A palacsintát amúgy is imádom, de így hogy az egészet sütőben csináltam, megkíméltem magam a néha macerás és időigényes palacsintasütéstől...


Mérőeszközként egy 3 decis bögrét használtam, így a palacsintatészta alapját a következőképpen alakítottam ki: 2 bögre liszt, 5 teáskanál cukor, 1 teáskanál sütőpor. Miután ezt elkevertem egy tálban, mindössze 1 tojást adtam hozzá és jól összedolgoztam az egészet, majd szép fokozatosan adagoltam hozzá 2 bögre tejet. Én sima fakanállal kavartam és bődületesen simára sikeredett minden erőfeszítés nélkül! :)


A végén még fél bögre ásványvizet is hozzáöntöttem, majd az összekeverést követően egy kivajazott tepsibe öntöttem. Egy almát meghámoztam, majd szép vékony cikkelyeket vágtam le belőle egymás után, amiket szépen felsorakoztattam a palacsintatészta tetején, jó szorosan, hogy mindenhova jusson. Aztán összekevertem 5 teáskanál cukrot 2 teáskanál fahéjjal és szép gazdagon megszórtam vele a tetejét. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 25 perc alatt készre sütöttem. Ilyen egyszerű az egész!


Magában is nagyon finom volt, de én a második szeletnél megfejeltem az egészet egy kis tejszínhabbal... hmmm... :P


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése