2013. szeptember 17., kedd

Baconös, mascarponés rakott tészta

Ehhez a recepthez az adott ötletet, hogy fel akartam számolni a mélyhűtőben régóta felhalmozott tartalékokat, illetve hogy korábban már vettem akciós áron fél kiló bacont, amihez pont kapóra jött egy recept, amibe belefutottam, majd kicsit Csabisítottam! :)


Tehát minden azzal kezdődött, hogy a fél kiló kockázott bacont egy kis olajon szépen lepirítottam, amihez aztán 2 pár felkarikázott virslit adtam és együtt pirítottam tovább. Ez persze ízlés dolga, de én ezúttal füstölt pulykavirslit vettem, ami igencsak jó választásnak bizonyult! :)


Az elkészült baconös virslit kiszedtem egy tányérra, a megmaradt zsíron pedig egy egész, apróra vágott hagymát kezdtem el pirítani 3 gerezd nagy fokhagymával, amit előzetesen lereszeltem. A szokásos módon fűszereztem (csak egészen pici vegetát adtam hozzá, jó sok feketeborssal, valamint édes/erős pirospaprikával), majd 6 nagyobb fej (kb. 30 dkg) megtisztított, felkarikázott gombát adtam hozzá, illetve egy fél zacskónyi vegyes fagyasztott zöldséget (kb. 30 dkg) és egy doboz kukoricát a leve nélkül. Fedő alatt pároltam tovább, időnként megkavargattam és egy kis majorannával is megszórtam.


Közben feltettem egy zacskónyi félbetört  makarónitésztát is főni, valamint szépen kikevertem a fél kiló mascarponét fél pohár tejjel (másfél deci) és két evőkanál tejföllel. Ezt a keveretet szépen hozzáadtam a tésztához, és a zöldségekkel együtt jó alaposan elkevertem, hogy egyenletesen mindenhova jusson mindenből. Jó lucskos lett az egész, úgyhogy a tepsi kivajazásával nem is bajlódtam, egy az egyben beleöntöttem az egészet, a tetején pedig szépen eloszlattam a baconös virslit, illetve meghintettem az egészet reszelt sajttal. Előmelegített sütőben készre (szép piros, ropogós tetejűre) sütöttem. Mit is mondhatnék, igazán mennyei eledel lett, mesés ízek kavalkádja. Aki esetleg gondolja, egészen nyugodtan használhat tejszínt is mascarpone helyett, szerintem kb. ugyanazt a hatást fogja elérni. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése