2014. január 7., kedd

Kéthagymás túrós csusza

Szerintem évek óta nem csináltam már túrós tésztát, pedig ez is gyerekkori kedvencem. Szeretem csuszatésztával, de galuskával is, illetve anno én úgy csináltam, hogy némi pirított baconnel megbolondítva, tepsiben elegyengetve, a tetejére sajtot szórva, sütőben összesütöttem az egészet. Úgy rémlett, erről már írtam is korábban, de hiába kerestem, nem találtam róla semmit. Ezúttal még egy picit csavartam a történeten...


Véletlenül akadt meg a szemem a recepten, ami elsőre nagyon megtetszett. Itt-ott változtattam a leírtakon, de igazából a művelet közben is rájöttem pár dologra, hogy hogyan lehetett volna az egészet még könnyebbé és hatásosabbá tenni. Az egész úgy kezdődött hogy némi olajon megfuttattam 3 evőkanál lisztet, majd elkezdtem hozzáönteni fél liter tejet szakaszosan, kb. decinkét. Na, ennek hatására egyből jól összeugrott az egész, így percekig azon melóztam, hogy csomómentesítsem az ügyet. A recept szerint ráadásul ekkor már a hagymát is hozzá kéne adni (az első öntés után), amivel totál ellehetetlenítenénk a csomómentesre keverést. Szóval ha legközelebb csinálom, inkább először a hagymát pirítom majd le, és majd utána mindenféle vacakolás nélkül, a már előtte külön csomómentesre kevert lisztes tejet hozzáönteném ügyesen, majd együtt főzném tovább 10 percig kb., amíg jól besűrűsödik. Egyébként egy fej lilahagymát használtam (félbevágva, majd úgy felszeletelve) és 3 szál felkarikázott újhagymát. Kicsit megsóztam, illetve borsoztam az egészet.




Közben megfőztem a csuszatésztát, amit jól összekevertem 40 dkg túróval. A kivajazott tepsibe elegyengettem a tésztát (újrasóztam, borsoztam), majd a tetejére halmoztam a jól besűrűsödött hagymás mártásomat is, amibe a végén még a már korábban lereszelt 20 dkg füstölt sajt kb. 1/3-át is belekevertem. Én mondjuk imádok mindent mindennel jól összekutyulni, szóval igazából ezt a szószt is előtte hozzá lehetett volna keverni a tésztához, de ez a rétegzős technika se rossz. Aztán a maradék sajtot pedig még rászórtam a tetejére. Mivel elég zsíros, ragadós volt a sajt, így nem igazán sikerült szépen egyenletesen eloszlatni, de mivel a szószban már így is volt bőven, így azért a sajthiány miatt nem aggódtam. Előmelegített sütőben, 180 fokon barnulásig sütöttem. Fincsi kis újabb húsmentes fogás lett ez, az igazán ínyencek pedig még a tetejére rakhatnak tejfölt is! :P



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése