2016. március 2., szerda

Zöldborsókrémleves

Szép lassan már az összes létező zöldségből csináltam krémlevest, de azért még persze van néhány versenyző a listámon, ilyen volt például a zöldborsó is. Rögtön az elején le is lövöm a poént, hogy szerintem ennek a cikknek a megírása több időt fog igénybe venni, mint a leves elkészítése, hiszen ez már tényleg a pofátlanság netovábbja, ami az egyszerűséget és a gyorsaságot illeti, haha.


Én egy befőttes üvegnyi zöldborsót vásároltam (465g töltő tömeg), de persze lehet akár fagyasztott borsóval is dolgozni, de egyszerűség szempontjából mindenképp ez volt a legjobb választás. Levével együtt öntöttem a lábasba és még 2dl vizet adtam hozzá, hogy ellepje. Első rottyanásig forraltam, egy tk ételízesítővel meghintettem, majd botmixerrel pürésítettem. Ekkor jött a fűszervarázs: egy csapott teáskanálnyi őrölt kurkuma, őrölt gyömbér, fehérbors, valamint egy negyed szerecsendiót is még reszeltem mindehhez. Jól összekevertem, hozzáöntöttem 2dl tejszínt (20%) és egyet rottyantottam még a levesen és készen is voltam! Hihetetlen, nem??? 


Nem csak hogy baromi jól nézett ki, de rendkívül ízletes, igencsak pikáns ízvilágú leveske született, amit tálalásnál még apróra vágott petrezselyemmel is megszórtam. És akkor itt szeretném is megragadni az alkalmat zárszóként, hogy értetlenségemet fejezzem ki a különböző porlevesek és társaik létezését illetően, amikor itt az ékes bizonyíték, hogy hogyan csináljunk gyorsan, egyszerűen, és megkockáztatom kevesebb anyagi ráfordítással nagyon finomat!
(2 nagy adag)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése