2014. február 15., szombat

II. Budapesti Halfesztivál

A tavalyi, első alkalommal megrendezett halfesztivál idején még gyerekcipőben járt a Csabi Konyhája blog, így azt csupán egy kép, és az ahhoz írt rövid élménybeszámoló örökítette meg a facebookon. Arra emlékszem, hogy a rengeteg pozitívum mellett az egyetlen igazi negatívum az iszonyatos túlzsufoltság volt az Erzsébet téren, így aztán nem véletlen, hogy idén a Múzeum kertbe, illetve a Pollack Mihály térre került át az esemény. Pont kapóra jött, hogy a nyitó napon, csütörtökön egy jó kis 50%-os kedvezményre jogosító kuponlapot is fel lehetett használni, így nem is volt kérdéses a jelenlétem!



Mivel elég zsúfoltak a napjaim, így külön örültem, hogy ki lett írva az esemény hivatalos facebook oldalára a nyitás, azaz 14.00, aminek igencsak ellentmondott az a déltájban kitett kép/poszt, miszerint már óriási tömeg van kint. Mondom ez igen, erős kezdés, miközben már amúgy is egyre éhesebb lettem. Végül 2-re sikerült is kiérni, majd tátott szájjal vetettem bele magam a  tömegbe, hiszen valami elképesztő mennyiségű és rendkívül változatos választékkal képviseltették magukat az árusok. Első körben kicsit nehéz is volt felfognom az egészet, főleg, hogy nem is volt mindenhol teljesen egyértelmű, hogy ki is az árus, miközben próbáltam memorizálni a leginkább érdekesnek tűnő félárú akciókat. Előzetesen a Vörös Homár érdekelt a legjobban, hiszen egy indexes cikk szerint ők csinálják Budapesten a legjobb fish & chipset. Na, őket sehol se találtam például, de végül, hogy egy kicsit beinduljon a buli, egy gyulai pálinkázónál álltunk meg, ahol 2 cl pálinkát lehetett venni 200 forintért. A sráccal közben jót dumáltam erről az egész káoszról, meg a kuponrendszer hiányosságairól, ráadásul a pálinka se volt rossz! Közben megpillantottam a szomszédos standnál, hogy egy másik előzetesen kiszemelt árusról van szó, ahol pontypaprikás pompost készítettek. Illatra és kinézetre is eszméletlen dögös volt az egész, arról nem is beszélve, hogy mindez 400 forintért! Gyorsan le is csaptam egy méretes szeletre, majd teljes katarzis közepette elfogyasztottam. Ez kérem hibátlan volt! Az a füstös ízvilág egyszerűen mindent vitt. De amúgy a tészta állaga is, és a hal is hibátlan párost alkotott. Micsoda kezdés!



Mivel elég jó idő volt, így a következő megálló a pont egy éve megismert és új kedvenccé vált Rotburger sörözőnél volt, így aztán sörrel a kézben folytatódott a felfedező túra. Ahhoz képest hogy nem is kettőkor nyitott az egész, furcsa volt látni, hogy sokan még csak épp hogy pakolásztak három óra magasságában. A Sushigyárnál is megálltunk, ahol újabb kupont használtunk el, és így csupán 475 forintba került egy lazac maki (ami a kuponon helytelenül nigirinek volt írva), ami 6 kis sushit tartalmazott egy kis gyömbérrel, bivalyerős wasabival és persze szójaszósszal. Ez is nagyon finom volt!



Nekem még a Nu Bistro ajánlata (orosz hal + vodka) is nagyon tetszett, de csak több kör után sikerült kizárásos alapon az egyetlen oroszos helynél megállni és megbizonyosodni arról, hogy jó helyen járunk. A hölgy készségesen mondta el újra és újra mindenkinek, hogy miről is van szó (ugye a kupon nem túl sokatmondó, és a helyszínen se segített kiírás), miszerint "piroski" halraguval lesz a menü, ami fekete tokhalat jelentett egy jópofa lepényre halmozva, gyöngyhagymával, és kaporral. A vodkával se spóroltak, ami egyébként teljesen korrekt volt, ami után az étel is minden nemében teljesen elvarázsolt!




Időközben eléggé lehűlt a levegő, így átváltottunk eperborra. Az első helyen kuponakció helyett simán csak 3 decit adtak 2 helyett, nagyon finom volt, de az igazi ámulat csak később jött. Igen, a kuponos hely volt az igazi, az íz, amitől minden évben megőrülök a karácsonyi vásárokban! Időközben fény derült a Vörös Homár kilétére is 16:00 (!) magasságában, a kérdésemre pedig azt mondták, hogy kb. 40 perc múlva lesz kész az első kaja. Hát ez nem hangzott túl biztatóan, de már annyira beleéltem magam, hogy ki fogom próbálni, mit tudnak, hogy végül csak megvártuk és elsőként adhattam le rendelésemet. Elég szigorú vagyok fish & chips ügyben, hiszen azért az Angliában eltöltött 3 év alatt kipróbáltam egy párat. Ma napig tartja magabiztosan első helyét az oxfordi élmény, itthon viszont még egyszer sem volt hozzá szerencsém, pedig az elmúlt egy évben elég sok olyan hely nyílt, ahol többek között ez is rendelhető. Az eredeti 1690 Ft helyett értelemszerűen 845 forintot kellett csupán kifizetni, ami nem tűnt túl kockázatos üzletnek és végül azt kellett mondanom, hogy ez bizony átkozottul jó. A mirelit krumpli rendben volt, a hal szintén, ráadásul annyira kicsi sem volt. A fokhagymás, majonézes, kapros szósz pedig igazán jól passzolt a halhoz is, de a krumplihoz is. Persze a fentebb említett szigetországi egyedet nem közelíthette meg, de innentől kezdve legalább lesz viszonyítási alapom itthoni f&c ügyben.


Ennyi finomság után már csak a hazaút maradt hátra, de azért csak nem hagyott nyugodni a rétes kupon a zsebemben, amit a bejáratnál lehetett beváltani a Mosolygós rétes standnál. Egészen elképesztő ízválaszték képviseltette magát, amiből nekem a halas káposztáson akadt meg a szemem. Vettem is egyet gyorsan 250 forintért, amit aztán már csak otthon fogyasztottam el a lehető legnagyobb elégedettség közepette. A kezdeti nehézségek ellenére ez bizony elég erősen év gasztrofesztiválja gyanús esemény volt, hiába van még csak február közepe!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése